Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Zdravim,
Rover mi prichystal dalsi prekvapko, jezdim s nim tak jednou za tyden a vzdy delam zakladni kontrolu kapalin. Dnes se divam a neverim svym ocim, v nadobce chladici kapaliny uplne sucho, pod autem ruzova kaluz. Na nejblizsi benzince jsem doplnil necely litr kapaliny, po asi 10km testovaci jizdy minimalni nebo zadny unik. Problem prisel pri jizde zpet, rozsvitila se oranzova kontrolka motoru a auto absolutne netahlo v tom smyslu, ze jakekoliv seslapnuti plynu nemelo zadny vliv na otacky, motor jel stale na volnobeh. Teplota a vse ostatni v normalu.
Udajne ma jit o nejaky bezpecnostni mod, do ktereho se auto prepne v pripade problemu, aby 'donutil' majitele jet na diagnostiku.
Predpokladam, ze auto neni tak chytre, aby se do tohoto modu preplo po uniku cca litru kapaliny, navic se to stalo az nekolik kilometru po doplneni kapaliny, takze problem bude vaznejsi. V cem by mohl byt problem - vodni pumpa? nebo snad praskla hlava?
Na doplneni - pred tydnem mi komplet menili chladici kapalinu, rozvody byly meneny ani ne pred mesicem (bez vodni pumpy samozrejme).
Diky za kazdou radu nebo zkusenost.
Rover mi prichystal dalsi prekvapko, jezdim s nim tak jednou za tyden a vzdy delam zakladni kontrolu kapalin. Dnes se divam a neverim svym ocim, v nadobce chladici kapaliny uplne sucho, pod autem ruzova kaluz. Na nejblizsi benzince jsem doplnil necely litr kapaliny, po asi 10km testovaci jizdy minimalni nebo zadny unik. Problem prisel pri jizde zpet, rozsvitila se oranzova kontrolka motoru a auto absolutne netahlo v tom smyslu, ze jakekoliv seslapnuti plynu nemelo zadny vliv na otacky, motor jel stale na volnobeh. Teplota a vse ostatni v normalu.
Udajne ma jit o nejaky bezpecnostni mod, do ktereho se auto prepne v pripade problemu, aby 'donutil' majitele jet na diagnostiku.
Predpokladam, ze auto neni tak chytre, aby se do tohoto modu preplo po uniku cca litru kapaliny, navic se to stalo az nekolik kilometru po doplneni kapaliny, takze problem bude vaznejsi. V cem by mohl byt problem - vodni pumpa? nebo snad praskla hlava?
Na doplneni - pred tydnem mi komplet menili chladici kapalinu, rozvody byly meneny ani ne pred mesicem (bez vodni pumpy samozrejme).
Diky za kazdou radu nebo zkusenost.
Rover 45 2.0 iDT
r.v. 2002
černá metalíza, kůže
r.v. 2002
černá metalíza, kůže
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
A neutrhl jsi náhodou lanko od plynu?
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
To si musíš najít sám odkud to teče. To ti nikdo neřekne, když to nevidí. S těma rozvodama bez pumpy jsi udělal velkou chybu. Dřív nebo později ji stejně budeš měnit.vaseo píše:Zdravim,
Rover mi prichystal dalsi prekvapko, jezdim s nim tak jednou za tyden a vzdy delam zakladni kontrolu kapalin. Dnes se divam a neverim svym ocim, v nadobce chladici kapaliny uplne sucho, pod autem ruzova kaluz. Na nejblizsi benzince jsem doplnil necely litr kapaliny, po asi 10km testovaci jizdy minimalni nebo zadny unik. Problem prisel pri jizde zpet, rozsvitila se oranzova kontrolka motoru a auto absolutne netahlo v tom smyslu, ze jakekoliv seslapnuti plynu nemelo zadny vliv na otacky, motor jel stale na volnobeh. Teplota a vse ostatni v normalu.
Udajne ma jit o nejaky bezpecnostni mod, do ktereho se auto prepne v pripade problemu, aby 'donutil' majitele jet na diagnostiku.
Predpokladam, ze auto neni tak chytre, aby se do tohoto modu preplo po uniku cca litru kapaliny, navic se to stalo az nekolik kilometru po doplneni kapaliny, takze problem bude vaznejsi. V cem by mohl byt problem - vodni pumpa? nebo snad praskla hlava?
Na doplneni - pred tydnem mi komplet menili chladici kapalinu, rozvody byly meneny ani ne pred mesicem (bez vodni pumpy samozrejme).
Diky za kazdou radu nebo zkusenost.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
To si musíš najít sám odkud to teče. To ti nikdo neřekne, když to nevidí. S těma rozvodama bez pumpy jsi udělal velkou chybu. Dřív nebo později ji stejně budeš měnit. [/quote]
Presne tak.Velka chyba.Podla mna ti ta voda unika cez vodnu pumpu.Mal som ten isty problem a tiez nastal po vymene chladiacej kvapaliny.Nova kvapalina ti rozozerie vacsinu usadenin a vytvory sa strbinka cez ktoru to potom tecie.Tu mlaku pod autom si mal urcite na lavej strane priblizne pod rozvodmi.
Presne tak.Velka chyba.Podla mna ti ta voda unika cez vodnu pumpu.Mal som ten isty problem a tiez nastal po vymene chladiacej kvapaliny.Nova kvapalina ti rozozerie vacsinu usadenin a vytvory sa strbinka cez ktoru to potom tecie.Tu mlaku pod autom si mal urcite na lavej strane priblizne pod rozvodmi.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
chytrý mód to nemá, únik kapaliny si musíš hlídat sám.
Jestli ti to běželo furt na volnoběh, může to být něco s škrtící klapkou, nevím, je to divný.
Co se týče pumpy. Jednoznačný pravidlo je měnit rozvory pumpu i napínací kladku. Kdo to neudělá, s naprostou jistotou si to bude vyčítat.
Může to utíkat ní ale můžou být blbě nasazený hadice. Už se mi jednou taky stalo že jsem na dvoustovce jezdil v suchým módu. V servise špatně nasadili hadici od chladiče k motoru a během jízdy mi to všechno malou škvírou vychcalo ven. Hotový neštěstí.
Jestli ti to běželo furt na volnoběh, může to být něco s škrtící klapkou, nevím, je to divný.
Co se týče pumpy. Jednoznačný pravidlo je měnit rozvory pumpu i napínací kladku. Kdo to neudělá, s naprostou jistotou si to bude vyčítat.
Může to utíkat ní ale můžou být blbě nasazený hadice. Už se mi jednou taky stalo že jsem na dvoustovce jezdil v suchým módu. V servise špatně nasadili hadici od chladiče k motoru a během jízdy mi to všechno malou škvírou vychcalo ven. Hotový neštěstí.
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Tak tak... Vlez pod auto a to uvidis hezky odkud to tece... Teoretizovat nema smysl,pac misto uniku jednoznacne rekne, v cem je problem.... Vodni pumpa je potvora... Me treba nejvic tekla kdyz jsem stal, za jizdy to tak zle nebylo...
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
ja som s tym mala tiez problem, zrejme sa ti chladiaca kvapalina dostava na sviecky, skus ho pichnut na diagnostiku, stavim sa, ze ti pojde na 3 valce, zrejme budes musiet kupit nove tesnenie
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Diky za postrehy,
to uz vim, ze byla blbost nevymenit vodni pumpu, ale ja o tom nic nevedel (mam Rovera mesic) a udajny 'Rover servis' se taky jaksi nezminil, ze by to bylo treba, a to jsem jim nechal absolutne volnou ruku.
Dnes plyn fungoval normalne, kapalina zase asi o 1.5cm dole (vypada to, ze tece stale a konstantne, jizda na to nema vliv), kontrolka motoru stale sviti. Zkousel jsem na pul hodky odpojit baterku, ze pry by to mohlo vyresetovat onu kontrolku a pripadny 'safe mode', pokud nejaky existuje. Ale s kontrolkou to ani nehlo a plyn zase prestal reagovat, nekdy pomuze vypnout a nastartovat, ale vzdy jakmile se rozjedu a zaradim dvojku, tak to zase prestane reagovat a hura na volnobeh - je opravdu zazitek s tim jet a udrzovat rychlost jen zarazenim jedne z peti rychlosti zvlast po meste - vcera me to chytlo uprostred Prahy na Starem Meste. Jeste ze je to 2.0 diesel, jinak by se v kopci ani nerozjel.
Chtel jsem se zeptat, jestli myslite, ze by mi s tim pomohl p.Mereda nebo koho byste doporucili v Praze.
to uz vim, ze byla blbost nevymenit vodni pumpu, ale ja o tom nic nevedel (mam Rovera mesic) a udajny 'Rover servis' se taky jaksi nezminil, ze by to bylo treba, a to jsem jim nechal absolutne volnou ruku.
Dnes plyn fungoval normalne, kapalina zase asi o 1.5cm dole (vypada to, ze tece stale a konstantne, jizda na to nema vliv), kontrolka motoru stale sviti. Zkousel jsem na pul hodky odpojit baterku, ze pry by to mohlo vyresetovat onu kontrolku a pripadny 'safe mode', pokud nejaky existuje. Ale s kontrolkou to ani nehlo a plyn zase prestal reagovat, nekdy pomuze vypnout a nastartovat, ale vzdy jakmile se rozjedu a zaradim dvojku, tak to zase prestane reagovat a hura na volnobeh - je opravdu zazitek s tim jet a udrzovat rychlost jen zarazenim jedne z peti rychlosti zvlast po meste - vcera me to chytlo uprostred Prahy na Starem Meste. Jeste ze je to 2.0 diesel, jinak by se v kopci ani nerozjel.
Chtel jsem se zeptat, jestli myslite, ze by mi s tim pomohl p.Mereda nebo koho byste doporucili v Praze.
Rover 45 2.0 iDT
r.v. 2002
černá metalíza, kůže
r.v. 2002
černá metalíza, kůže
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Tos nemohl napsat dřív že to je diesel, já jsem automaticky myslel že benzín. Jak se dívám na odpovědi nebyl jsem jedinej.
Vozidlo a bydliště doplněno do profilu.
Každopádně tohle je zralý na diagnostiku. Nevím jak to maj L-kový motory s plynem, maj tam nějaký lanko nebo je přímo na pedálu potenciometr?? Ale chce to prohlédnout jestli jsou tyhle věci v cajku.
Vozidlo a bydliště doplněno do profilu.
Každopádně tohle je zralý na diagnostiku. Nevím jak to maj L-kový motory s plynem, maj tam nějaký lanko nebo je přímo na pedálu potenciometr?? Ale chce to prohlédnout jestli jsou tyhle věci v cajku.
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Ok, jen na uzavreni:
tekla pumpa a byl nejak zadelany potenciometr plynu. Takze zadny bezpecnostni mod, ani souvislost mezi temito dvema zavadami, jen asi slusna haluz, ze prisly zaroven
tekla pumpa a byl nejak zadelany potenciometr plynu. Takze zadny bezpecnostni mod, ani souvislost mezi temito dvema zavadami, jen asi slusna haluz, ze prisly zaroven
Rover 45 2.0 iDT
r.v. 2002
černá metalíza, kůže
r.v. 2002
černá metalíza, kůže
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Ahojte....ak sa mozem pridat tak by som sa rad opytal ci mi nahodou neviete poradit.....Mam 416 Si r.v. 99 a nejako mi mizne chladiaca kvapalina....ale mozem pozerat a kontrolovat co len chcem no nikde nevidim miesto odkial by mohla unikat.....ale pri teplom motore na volnobehu(napr. pri zastaveni) je citit z kurenia zapach spalenej kvapaliny.....motor bol pred 9 mesiacmi kolpet pretesneny,samozrejme vymenene rozvody a vodna pumpa,tiez aj chladic bol meneny kedze prezchadzajuci sa mi upchal po fuknutom tesneni pod hlavou....ak nahodou nieco viete dajte pls vediet.....dik
Rover 416 Si r.v. 1999 82 kW tmavá zelená metalíza
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Jak smrdí spálený fridex nevím. Co když ti teče radiátor kurenia. Mokré koberce okem neodhalíš.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
no skusim na to pozriet...a uvidime....
Rover 416 Si r.v. 1999 82 kW tmavá zelená metalíza
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Nechci zakládat zbytečně nové téma, proto napíšu sem. Taky mi uniká chladící kapalina, ale docela zvláštním způsobem. Teď v těch velkých mrazech. když náhodou auto stojí venku tak dva dny a nikdo s ním nejede, tak mi zmizí (během těch dvou dní skoro všechna). Včera se mi stalo zase, přijdu k autu, kouknu a kapalina fuč. Tak jsem ji dolil, ujel asi 130 km a zkontroloval, žádný únik tam nebyl. Stalo se mi to už jednou a taky auto stálo cca tři dny venku na mrazech (před vánoci a taky bylo v noci i přes -15 stupňů). Auto normálně stojí doma v nevytápěné garáži, takže teploty přes noc i v těch mrazech jsou zhruba 0 až - 5 stupňů. Když je doma, tak únik kapaliny pozoruju, ale pozoruju ho velmi pozvolna, třeba deci za týden až dva. Auto bylo kvůli tomu v servise, kde po hodině a půl s nastartovaným autem nenašli žádný únik. Jak to tu čtu, tak může být chyba ve vodní pumpě, kdy byla měněna mi známo není, rozvody údajně cca před 30 000 km, jestli byla měněna i s nimi bohužel taky nevím. Chladič v autě byl měněn cca před dvěma lety, další věci mě nenapadají. Neměl jste někdo podobnou zkušenost, popřípadě nějakou radu, co s tím. Budu rád za každý názor. Díky.
Rover 416 Si 1997 barva: British racing green
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)
Pokud se na autě v poslední době neděly nějaký opravy(sundávání hadic, atd.), tak to asi je začínající únik vodní pumpy. Postupem času se to bude zhoršovat.
Chtělo by to sundat kryt rozvodů a nakouknout dolů jak to tam vypadá. Když jsem si tím u 214 Si prošel, nejdřív to teklo jen když auto stálo(nevím proč), po pár dnech to už ale teklo furt, i když auto jelo. Každopádně byly barevný louže pod autem.
Chtělo by to sundat kryt rozvodů a nakouknout dolů jak to tam vypadá. Když jsem si tím u 214 Si prošel, nejdřív to teklo jen když auto stálo(nevím proč), po pár dnech to už ale teklo furt, i když auto jelo. Každopádně byly barevný louže pod autem.