Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Uživatelský avatar
vaseo
Příspěvky: 9
Registrován: pát říj 16, 2009 20:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od vaseo » sob lis 28, 2009 19:17

Zdravim,
Rover mi prichystal dalsi prekvapko, jezdim s nim tak jednou za tyden a vzdy delam zakladni kontrolu kapalin. Dnes se divam a neverim svym ocim, v nadobce chladici kapaliny uplne sucho, pod autem ruzova kaluz. Na nejblizsi benzince jsem doplnil necely litr kapaliny, po asi 10km testovaci jizdy minimalni nebo zadny unik. Problem prisel pri jizde zpet, rozsvitila se oranzova kontrolka motoru a auto absolutne netahlo v tom smyslu, ze jakekoliv seslapnuti plynu nemelo zadny vliv na otacky, motor jel stale na volnobeh. Teplota a vse ostatni v normalu.
Udajne ma jit o nejaky bezpecnostni mod, do ktereho se auto prepne v pripade problemu, aby 'donutil' majitele jet na diagnostiku.
Predpokladam, ze auto neni tak chytre, aby se do tohoto modu preplo po uniku cca litru kapaliny, navic se to stalo az nekolik kilometru po doplneni kapaliny, takze problem bude vaznejsi. V cem by mohl byt problem - vodni pumpa? nebo snad praskla hlava?
Na doplneni - pred tydnem mi komplet menili chladici kapalinu, rozvody byly meneny ani ne pred mesicem (bez vodni pumpy samozrejme).

Diky za kazdou radu nebo zkusenost.
Rover 45 2.0 iDT
r.v. 2002
černá metalíza, kůže

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od roverix » sob lis 28, 2009 20:06

A neutrhl jsi náhodou lanko od plynu?
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od Vilém » sob lis 28, 2009 20:25

vaseo píše:Zdravim,
Rover mi prichystal dalsi prekvapko, jezdim s nim tak jednou za tyden a vzdy delam zakladni kontrolu kapalin. Dnes se divam a neverim svym ocim, v nadobce chladici kapaliny uplne sucho, pod autem ruzova kaluz. Na nejblizsi benzince jsem doplnil necely litr kapaliny, po asi 10km testovaci jizdy minimalni nebo zadny unik. Problem prisel pri jizde zpet, rozsvitila se oranzova kontrolka motoru a auto absolutne netahlo v tom smyslu, ze jakekoliv seslapnuti plynu nemelo zadny vliv na otacky, motor jel stale na volnobeh. Teplota a vse ostatni v normalu.
Udajne ma jit o nejaky bezpecnostni mod, do ktereho se auto prepne v pripade problemu, aby 'donutil' majitele jet na diagnostiku.
Predpokladam, ze auto neni tak chytre, aby se do tohoto modu preplo po uniku cca litru kapaliny, navic se to stalo az nekolik kilometru po doplneni kapaliny, takze problem bude vaznejsi. V cem by mohl byt problem - vodni pumpa? nebo snad praskla hlava?
Na doplneni - pred tydnem mi komplet menili chladici kapalinu, rozvody byly meneny ani ne pred mesicem (bez vodni pumpy samozrejme).

Diky za kazdou radu nebo zkusenost.
To si musíš najít sám odkud to teče. To ti nikdo neřekne, když to nevidí. S těma rozvodama bez pumpy jsi udělal velkou chybu. Dřív nebo později ji stejně budeš měnit. :cry:
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od mixal » ned lis 29, 2009 8:26

To si musíš najít sám odkud to teče. To ti nikdo neřekne, když to nevidí. S těma rozvodama bez pumpy jsi udělal velkou chybu. Dřív nebo později ji stejně budeš měnit. :cry:[/quote]

Presne tak.Velka chyba.Podla mna ti ta voda unika cez vodnu pumpu.Mal som ten isty problem a tiez nastal po vymene chladiacej kvapaliny.Nova kvapalina ti rozozerie vacsinu usadenin a vytvory sa strbinka cez ktoru to potom tecie.Tu mlaku pod autom si mal urcite na lavej strane priblizne pod rozvodmi.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od Tommi_82 » ned lis 29, 2009 9:22

chytrý mód to nemá, únik kapaliny si musíš hlídat sám.
Jestli ti to běželo furt na volnoběh, může to být něco s škrtící klapkou, nevím, je to divný.
Co se týče pumpy. Jednoznačný pravidlo je měnit rozvory pumpu i napínací kladku. Kdo to neudělá, s naprostou jistotou si to bude vyčítat.
Může to utíkat ní ale můžou být blbě nasazený hadice. Už se mi jednou taky stalo že jsem na dvoustovce jezdil v suchým módu. V servise špatně nasadili hadici od chladiče k motoru a během jízdy mi to všechno malou škvírou vychcalo ven. Hotový neštěstí.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od Trunda » ned lis 29, 2009 11:03

Tak tak... Vlez pod auto a to uvidis hezky odkud to tece... Teoretizovat nema smysl,pac misto uniku jednoznacne rekne, v cem je problem.... Vodni pumpa je potvora... Me treba nejvic tekla kdyz jsem stal, za jizdy to tak zle nebylo...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
matam11
Příspěvky: 23
Registrován: sob dub 04, 2009 12:59

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od matam11 » ned lis 29, 2009 11:25

ja som s tym mala tiez problem, zrejme sa ti chladiaca kvapalina dostava na sviecky, skus ho pichnut na diagnostiku, stavim sa, ze ti pojde na 3 valce, zrejme budes musiet kupit nove tesnenie

Uživatelský avatar
vaseo
Příspěvky: 9
Registrován: pát říj 16, 2009 20:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od vaseo » ned lis 29, 2009 14:22

Diky za postrehy,
to uz vim, ze byla blbost nevymenit vodni pumpu, ale ja o tom nic nevedel (mam Rovera mesic) a udajny 'Rover servis' se taky jaksi nezminil, ze by to bylo treba, a to jsem jim nechal absolutne volnou ruku.
Dnes plyn fungoval normalne, kapalina zase asi o 1.5cm dole (vypada to, ze tece stale a konstantne, jizda na to nema vliv), kontrolka motoru stale sviti. Zkousel jsem na pul hodky odpojit baterku, ze pry by to mohlo vyresetovat onu kontrolku a pripadny 'safe mode', pokud nejaky existuje. Ale s kontrolkou to ani nehlo a plyn zase prestal reagovat, nekdy pomuze vypnout a nastartovat, ale vzdy jakmile se rozjedu a zaradim dvojku, tak to zase prestane reagovat a hura na volnobeh - je opravdu zazitek s tim jet a udrzovat rychlost jen zarazenim jedne z peti rychlosti :| zvlast po meste - vcera me to chytlo uprostred Prahy na Starem Meste. Jeste ze je to 2.0 diesel, jinak by se v kopci ani nerozjel.

Chtel jsem se zeptat, jestli myslite, ze by mi s tim pomohl p.Mereda nebo koho byste doporucili v Praze.
Rover 45 2.0 iDT
r.v. 2002
černá metalíza, kůže

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od Tommi_82 » ned lis 29, 2009 16:24

Tos nemohl napsat dřív že to je diesel, já jsem automaticky myslel že benzín. Jak se dívám na odpovědi nebyl jsem jedinej.

Vozidlo a bydliště doplněno do profilu.

Každopádně tohle je zralý na diagnostiku. Nevím jak to maj L-kový motory s plynem, maj tam nějaký lanko nebo je přímo na pedálu potenciometr?? Ale chce to prohlédnout jestli jsou tyhle věci v cajku.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
vaseo
Příspěvky: 9
Registrován: pát říj 16, 2009 20:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od vaseo » pon pro 07, 2009 21:59

Ok, jen na uzavreni:
tekla pumpa a byl nejak zadelany potenciometr plynu. Takze zadny bezpecnostni mod, ani souvislost mezi temito dvema zavadami, jen asi slusna haluz, ze prisly zaroven :?
Rover 45 2.0 iDT
r.v. 2002
černá metalíza, kůže

kinder
Příspěvky: 14
Registrován: čtv srp 07, 2008 17:25
Bydliště: Kosice

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od kinder » pát pro 25, 2009 1:16

Ahojte....ak sa mozem pridat tak by som sa rad opytal ci mi nahodou neviete poradit.....Mam 416 Si r.v. 99 a nejako mi mizne chladiaca kvapalina....ale mozem pozerat a kontrolovat co len chcem no nikde nevidim miesto odkial by mohla unikat.....ale pri teplom motore na volnobehu(napr. pri zastaveni) je citit z kurenia zapach spalenej kvapaliny.....motor bol pred 9 mesiacmi kolpet pretesneny,samozrejme vymenene rozvody a vodna pumpa,tiez aj chladic bol meneny kedze prezchadzajuci sa mi upchal po fuknutom tesneni pod hlavou....ak nahodou nieco viete dajte pls vediet.....dik
Rover 416 Si r.v. 1999 82 kW tmavá zelená metalíza

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od roverix » pát pro 25, 2009 1:28

Jak smrdí spálený fridex nevím. Co když ti teče radiátor kurenia. Mokré koberce okem neodhalíš.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

kinder
Příspěvky: 14
Registrován: čtv srp 07, 2008 17:25
Bydliště: Kosice

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od kinder » pát pro 25, 2009 22:29

no skusim na to pozriet...a uvidime....
Rover 416 Si r.v. 1999 82 kW tmavá zelená metalíza

Pitrs82
Příspěvky: 47
Registrován: pon led 12, 2009 18:05
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od Pitrs82 » pon led 25, 2010 7:40

Nechci zakládat zbytečně nové téma, proto napíšu sem. Taky mi uniká chladící kapalina, ale docela zvláštním způsobem. Teď v těch velkých mrazech. když náhodou auto stojí venku tak dva dny a nikdo s ním nejede, tak mi zmizí (během těch dvou dní skoro všechna). Včera se mi stalo zase, přijdu k autu, kouknu a kapalina fuč. Tak jsem ji dolil, ujel asi 130 km a zkontroloval, žádný únik tam nebyl. Stalo se mi to už jednou a taky auto stálo cca tři dny venku na mrazech (před vánoci a taky bylo v noci i přes -15 stupňů). Auto normálně stojí doma v nevytápěné garáži, takže teploty přes noc i v těch mrazech jsou zhruba 0 až - 5 stupňů. Když je doma, tak únik kapaliny pozoruju, ale pozoruju ho velmi pozvolna, třeba deci za týden až dva. Auto bylo kvůli tomu v servise, kde po hodině a půl s nastartovaným autem nenašli žádný únik. Jak to tu čtu, tak může být chyba ve vodní pumpě, kdy byla měněna mi známo není, rozvody údajně cca před 30 000 km, jestli byla měněna i s nimi bohužel taky nevím. Chladič v autě byl měněn cca před dvěma lety, další věci mě nenapadají. Neměl jste někdo podobnou zkušenost, popřípadě nějakou radu, co s tím. Budu rád za každý názor. Díky.
Rover 416 Si 1997 barva: British racing green

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladici kapaliny + problem s motorem (?)

Příspěvek od Tommi_82 » pon led 25, 2010 8:00

Pokud se na autě v poslední době neděly nějaký opravy(sundávání hadic, atd.), tak to asi je začínající únik vodní pumpy. Postupem času se to bude zhoršovat.
Chtělo by to sundat kryt rozvodů a nakouknout dolů jak to tam vypadá. Když jsem si tím u 214 Si prošel, nejdřív to teklo jen když auto stálo(nevím proč), po pár dnech to už ale teklo furt, i když auto jelo. Každopádně byly barevný louže pod autem.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět