Těsnění pod hlavou

Zakar
Příspěvky: 1103
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Zakar » stř led 13, 2010 21:06

Pokud máš na mysli vodítka hlavy ta v žádném případě nepoužívej ty plastové !!! Pouze kovové !!!
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Vilém » stř led 13, 2010 21:34

Měly by bejt u těsnění přibalený a kovový samozřejmě.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od AnderN » čtv led 14, 2010 0:51

A nezapominal bych na nove srouby. To jen pro uplnost ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Vilém » čtv led 14, 2010 20:43

I když tu byl jeden ,co udělal snad tisíc hlav na rovrech a šrouby neměnil :?:
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Zakar
Příspěvky: 1103
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Zakar » pát led 15, 2010 8:38

Vilém píše:I když tu byl jeden ,co udělal snad tisíc hlav na rovrech a šrouby neměnil :?:
A kterej to byl ?
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Welinka
Příspěvky: 1857
Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
Bydliště: Liberecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Welinka » pát led 15, 2010 8:43

Tak mám živý důkaz jedné 45tky kdy v servisu šrouby nevyměnili a dopadlo to moc zle :(

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Vilém » pát led 15, 2010 20:38

Už si nevzpomenu, ani v jakým vláknu ty jeho příspěvky byly. Nicméně já je taky nechtěl měnit, v hodně případech to nedělám-lidi chtěj co nejmenší cenu, ale když jsem vytáhl první šroub a viděl, že má půl metru, už jsem utíkal pro nový.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od René » sob led 16, 2010 0:03

Úplně to samé co popisuje Tommy Lee,se minulý týden stalo mé sestře,tak snad budeme řešit jen to těsnění
a ne nic horšího,najeto podle tchg.107000km. :roll:
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
TommyLee
Příspěvky: 205
Registrován: ned říj 28, 2007 8:08
Bydliště: Mírová u Karlovách Varů

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od TommyLee » sob led 16, 2010 9:49

Já mám najeto 130 000 km... :wink:

Ještě otázka, nevíte jak nejlépe a čím vyčištit trubky zevnitř od oleje? :?:

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Vilém » sob led 16, 2010 13:13

Myslíš chladicí okruh? Jezdi nejdřív na vodu a nech to ohřát. Pak vyndej nádobku na vodu a vymej ji. Opakuj to tak třikrát a mělo by to být OK. Potom si tam dej nemrzku!
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Tommi_82 » sob led 16, 2010 14:40

No to je docela letní rada, kryt termostatu na káčkovým motoru rád praská v mrazech při použití obyčejné vody. Takže nenechat stát přes noc venku dokud nebude v žilách kolovat nemrzka.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Roman620ti » sob led 16, 2010 14:49

TommyLee píše:Já mám najeto 130 000 km... :wink:

Ještě otázka, nevíte jak nejlépe a čím vyčištit trubky zevnitř od oleje? :?:
Osobně doporučuji zakoupit přípravek na čištění soustavy, samotná voda to nemůže nikdy vyčistit a časem budeš mít tu nádobku hnusně žlutou zase. já mám skvělé zkušenosti s čističem od Wurtu. Pokud je to zasviněný hodně a máš k dispozici hadici s vodou, tak do napušteného systému můžeš přidat trochu arvy a nechat proběhnout, to pak ale musíš dukladně propláchnout a několikrát odvzdušnit projet a vypustit.
2x Rover 620ti

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Hombre » sob led 16, 2010 17:25

Já jsem to čistil jen tou vodou 2x a expanzku pak technickým benzínem a je to čisté. A mrazu se nemusíš bát, protože to čistění proběhne najednou v jednom dni: naleješ vodu, zahřeješ ujetím nějakých 5-10 km, vypustíš horkou vodu aa vypláchneš expanzku benzínem, mezitím motor trochu vychladne, takže se nemusíš bát nalít studenou vodu. Pak znovu opakuj celý potup ještě jednou a tu expanzku vymej pořádně dočista - samozřejmě demontovanou. Pak můžeš nalít chladicí směs. Horká voda rozpustí si myslím všechno, měl jsem toho oleje tam hodně a jezdilo to se špatným těsněním minimálně 1000 km a od té doby fakt čistý.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
TommyLee
Příspěvky: 205
Registrován: ned říj 28, 2007 8:08
Bydliště: Mírová u Karlovách Varů

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od TommyLee » sob led 16, 2010 21:07

Díky za rady, určitě se tím budu řídit, nastal nám ale další menší problémek... ;) Při demontáži a následné montáži hlavy se nám nejspíš hnula klika a po celém sestavení motoru nejde nastartovat, bohužel jsme si udělali značky pouze na kole na hlavně, na spodním kole bohužel nikoliv, stáhl jsem si Rave manuál, je to tam nakreslený schéma, ale je to všechno anglicky... :( Nevíte jak by měli být a kde všude jsou značky pro nastavení správné polohy těch ozubených kol na řemen? Kdyby měl někdo nějaké schéma, bylo by to fajn... Díky mnohokrát... Promiňtě mé neodborné názvy některých věcí, ale nejsem automechanik a moc zkušeností s motory aut nemám... :oops:

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Hombre » sob led 16, 2010 21:37

Není nic jednoduššího: dole na ozubeném kolečku na klice jsou dva důlky, ale ty neuvidíš, protože je zakrývá řemenice, ale na té je myslím ryska a ta patří přesně naproti rysky, co je na plastovém krytu pod řemenicí zhruba nahoře ale mírně dopředu ve směru jízdy. No a na vačkách musí být obě šipky s nápisem exhaust vodorovně a jedním směrem - buď dopředu nebo dozadu (to je jedno i když exhaust je výfuk) a přesně v rovině s těma ryskama bez nápisu, co jsou na druhé straně těch kol. To je poloha, kdy je 1. a 4 válec přesně v horní úvrati - můžeš to ověřit dlouhým rovným drátem zasunutým místo svíčky do 1.válce - při pootáčení motorem najdeš nejvyšší polohu pístu (rysky na klice jsou totiž dost blbě vidět).V této poloze nasadíš řemen, aby ta jeho přední dlouhá volná část byla napnutá. Pak ho napneš, utáhneš kladku a vyzkoušíš protočit ručně motorem o 2 otáčky (vačky se otočí o 1. otáčku) a znovu zkontroluješ, jestli je to přesně nastaveno.
Pokud máš jen jedu vačku (jedno kolo na hlavě) musí tam být taky nějaké rysky proti ryskám, ale vždycky se to nastavuje v té horní úvrati 1 a 4 válce. Kdyžtak zítra mrknu do rave.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět