
Termostat chlazení
Re: Termostat chlazení
hmmm, tak neviem no... ked ho tlacim do kopca, tak sa tiez zahreje rychlejsie, alebo aj ked nieje az taky tuhy mraz, tak mu to dlho netrva... ale skor ma zaskocilo to, ako mu to dlho trva, ked uz prituhne trochu viacej, alebo to padanie teploty pri jazde z kopca... mam doma este jeden diesle ale len 1.4 a tam taky problem nemam, tak preto sa mi to zda divne... mozno je to len tym, ze ma silny motor, tak mu dlhsie trva nez sa zahreje, nez nejaky slabsi... ale to uz je len moje utesovanie... 

MG ZR 2.0 TD 2003


- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
dzairo: před týdnem jsem jel se služební koktou, ráno bylo -16, mám tam klasicky 1,9 TDI a bylo to to samé jak říkáš, když sem to tahal, tak ručička velice pozvolna lezla nahoru, jakmile sem zastavil nebo jel z kopce, ihned teplota padala dolů a můžu říct, že motor se prohřál a kabina vytopila, až když jsem dojel do Hradce - asi 60km. Takže jestli si někdy koupim diesla, tak jedině s webastem. Tommi stále tě obdivuju, že v tehle mrazech dokážeš jezdit pořád se studeným motorem.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
Nemám s tím problém, šumperk je v údolí. Když chci jet na delší cestu, motor je ohřátej vždy na prvním kopci(a jinak než přes kopce se ze šumperka téměř nedostanu - teda dostal bych se, ale těma směrama já nejezdím).
Ono je to tak. Já tady píšu nějaký postřehy, každej si pak myslí že mi to tak dělá furt, ale já prostě o tom když to je dobrý nepíšu, popisuju jen to špatný a každej si pak myslí že moje auto je vrak. Jenže to tak není. Navíc auto vytahuju jen někdy o víkendu. Nemám ho na denní ježdění. Každopádně nezmrzám ani tolik aby mě to donutilo jet 15 km na diagnostiku, která stojí 400, což pro mě není nijak závratná částka. Prostě nejsem takovej detailista na to abych se donutil si udělat čas a zajet do servisu to vyřešit.
Ono je to tak. Já tady píšu nějaký postřehy, každej si pak myslí že mi to tak dělá furt, ale já prostě o tom když to je dobrý nepíšu, popisuju jen to špatný a každej si pak myslí že moje auto je vrak. Jenže to tak není. Navíc auto vytahuju jen někdy o víkendu. Nemám ho na denní ježdění. Každopádně nezmrzám ani tolik aby mě to donutilo jet 15 km na diagnostiku, která stojí 400, což pro mě není nijak závratná částka. Prostě nejsem takovej detailista na to abych se donutil si udělat čas a zajet do servisu to vyřešit.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
V pohodě, nezlob se..a to že si myslíš, že si lidi myslí, že máš vrak... to jsi napsal dost odvážně
. Já to beru podle svých zkušeností s podobným motorem a prostě jsem asi zhejčkanej tím, že mi to topí po pár kilometrech a nic jiného už bych nechtěl. U nás jsou samozřejmě taky kopce, ale ne takový, abych na nich ohřál auto, navíc v zimě, když to kolikrát klouže a musíš to lechtat i do kopce. A potom zase jedeš z kopce nebo po rovině nebo vesnicí a to ten motor taky jen šimrám. Takže od toho jsme lidi, každej má jinej názor a každej má jinou povahu a přístup k věcem.

Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
Vůbec se nezlobím, já jsem to nepsal nijak vzrušeně..
Nic lechtat nemusíš, kontrola trakce si všecko hlídá, žádný hrabačky do kopce nehrozej.
Jinak ohledně toho vzduchu, ten fouká pocitově teplej hned jak se ručička trochu pohne, takže v autě nezmrzám.
Nic lechtat nemusíš, kontrola trakce si všecko hlídá, žádný hrabačky do kopce nehrozej.
Jinak ohledně toho vzduchu, ten fouká pocitově teplej hned jak se ručička trochu pohne, takže v autě nezmrzám.
Re: Termostat chlazení
takze ked to tu tak citam, tak som dospel k zaveru, ze to bude asi tym, ze sa motor pri kludnej jazde v chladnom pocasi nedokaze tak rychlo zahriat a zase vytacat motor v studenom stave asi nema zmysel... zatial vam za vase postrehy a komentare dakujem... 

MG ZR 2.0 TD 2003


-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
to co píšeš je pravda...
Re: Termostat chlazení
Původní termostaty na K motoru jsou bez jakýcholiv dírek. Takhle postavené chlazení zaručuje velmi rychlý ohřev na provozní teplotu(rychlý nástup topení a nízkých emisí). Dnes se tam vrtají, aby neustále promíchávala chladicí kapalina a omezil se vpád ledový vody z chladiče do bloku, který se potom kroutí a kroutí a kroutí, až nastane defekt těsnění.
Nepatrně se po této úpravě prodlouží doba než se studenej motor dostane na provozní teplotu, ale pro životnost motoru je to nepodstatné.
Rover tohle od roku 2002 u nejproblémovějších aut řešil termostatem mezi chladičem.http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf
Nepatrně se po této úpravě prodlouží doba než se studenej motor dostane na provozní teplotu, ale pro životnost motoru je to nepodstatné.
Rover tohle od roku 2002 u nejproblémovějších aut řešil termostatem mezi chladičem.http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Termostat chlazení
Nafťák má prostě větší účinnost a na topení už nezbývá teplo. Je to ale záležitost i benzínů v poslední době. Možnosti jsou dvě - nezávislé topení , nebo pro zdatnější šoféry karton před chladič 

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
Pokud se nepletu, v ZT s dieselem je motor L-serie ... tak nejak ekologictejsi varianta stejneho motoru, co jsem mel ve stare dobre sestistovce. Tyhle motory maji uz primy vstrik, ale jeste to nejsou common-raily, ktere uz maji vyssi vykon i spotrebu a tim padem se rychleji zahrivaji. Pri teplotach pod cca -10 to opravdu trva, nez se zahreji, klidne tech 15 km. Ale taky to nejsou motory stavene na popojizdeni par km sem a par km tam ... jsou stavene na to, aby je clovek nakopnul a projel pul evropy. Pokud jezdim kousek, koupim si benzin ... diesel se fakt neohreje a neni to problematickym termostatem.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
Čtu blbě já nebo ty blbě píšeš, nechtěls napsat ZS nebo ZR??? Pak už by mi to smysl dávalo...AnderN píše:Pokud se nepletu, v ZT s dieselem je motor L-serie ..
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat chlazení
Jasne, mel jsem na mysli ZR. Reagoval jsem na to, co napsal dzairo. To vis, mam porad ZT plnou palici 

Re: Termostat chlazení
Zdravím,mám týden po výměně termostatu a je to snad horší jako před výměnou(jednou za čas to ukazovalo ptákoviny).
Když jedu z delšího kopce,takto mi padne teplota(viz foto).Na dosažení poloviny stupnice je potřeba buď vytočit na cca 4tis. ot. nebo delší doba jízdy do 3tis. ot.
Motor se podstatně dlouho zahřívá,oproti původnímu termostatu,pokud to neprotočím po pár km(abych to nedral totálně za studena),jinak se ručička vleče pomaleji jako šnek.
Při raním startování jsem zkoušel hadice,ta přívodní ke chladiči se zahřívala nejrychleji.Po ujetí 23km jsem zkoušel a ta přívodní do chladiče s přívodní do motoru k těm čidlům byli nejvíce teplé(ruce se na nich udržet nedají),výstupní hadice z chladiče + - vlažná.Voda v expanzní nádržce +- vlažná.
Když jsem promačkal hadice u chladiče,tak se mi zdálo,jestli necvaká termostat(netuším,jestli se tam dal ten s tím malým vyvrtaným otvorem a v něm ten čudl,jestli by to mohlo dělat to cvkání,neviděl jsem termostat).
Topí to relativně dobře,peklo z toho jde,jen když přijedu do města.
Mám i objednané čidlo(to spodní co jde do budíku),kdyby náhodou.
Rover 216Si r.v.97 + LPG.Netuším které čidlo ovlivňuje automatické přepínání(pravděpodobně nějaké tepelné přes vodu) z benzínu na LPG,ale to přepíná bez problémů brzo.
Za jakékoli nápady děkuji.
Když jedu z delšího kopce,takto mi padne teplota(viz foto).Na dosažení poloviny stupnice je potřeba buď vytočit na cca 4tis. ot. nebo delší doba jízdy do 3tis. ot.
Motor se podstatně dlouho zahřívá,oproti původnímu termostatu,pokud to neprotočím po pár km(abych to nedral totálně za studena),jinak se ručička vleče pomaleji jako šnek.
Při raním startování jsem zkoušel hadice,ta přívodní ke chladiči se zahřívala nejrychleji.Po ujetí 23km jsem zkoušel a ta přívodní do chladiče s přívodní do motoru k těm čidlům byli nejvíce teplé(ruce se na nich udržet nedají),výstupní hadice z chladiče + - vlažná.Voda v expanzní nádržce +- vlažná.
Když jsem promačkal hadice u chladiče,tak se mi zdálo,jestli necvaká termostat(netuším,jestli se tam dal ten s tím malým vyvrtaným otvorem a v něm ten čudl,jestli by to mohlo dělat to cvkání,neviděl jsem termostat).
Topí to relativně dobře,peklo z toho jde,jen když přijedu do města.
Mám i objednané čidlo(to spodní co jde do budíku),kdyby náhodou.
Rover 216Si r.v.97 + LPG.Netuším které čidlo ovlivňuje automatické přepínání(pravděpodobně nějaké tepelné přes vodu) z benzínu na LPG,ale to přepíná bez problémů brzo.
Za jakékoli nápady děkuji.
- Přílohy
-
- DSC00041.JPG (144.01 KiB) Zobrazeno 2325 x
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
Re: Termostat chlazení
To co popisuješ s tou jízdou z kopce je jakoby tam termostat vůbec nebyl, nebo je pořád otevřený. Tak ti asi nezbyde, než to vypustit a podívat se, co ti tam dali. Jinak dnes ráno jsem to sledoval, byly -3°C a zahřáto na provozní teplotu jsem měl po 2,5 km jízdy městem s nulovým provozem.
Re: Termostat chlazení
A neměla by být v nádržce voda teplá?Kdyby byl otevřený termostat.
Když jsem měl špatný termostat na Favoritu,tak jednak se dlouho zahříval,ale ta ručička se nikdy nedostala na provozní teplotu,přitom tady se tam za čas,ale přece dostane.
Když jsem měl špatný termostat na Favoritu,tak jednak se dlouho zahříval,ale ta ručička se nikdy nedostala na provozní teplotu,přitom tady se tam za čas,ale přece dostane.
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE