vibrace pri brzdeni

pesinoo
Příspěvky: 42
Registrován: stř bře 24, 2010 13:50

vibrace pri brzdeni

Příspěvek od pesinoo » sob lis 06, 2010 18:01

zdravim, nemate nekdo radu ?
V zime sem menil na zadnich trmenech gumicky a tak nejak celkve to daval dohromady, vse bylo ok, jen je to tak tri tydny tak pri brzdeni me to zacne dost vibrovat-cukat, tak sem si rikal ze to budou sjete desky, jenze kdyz sem dal dneska nove, tak to vibrovani neprestalo, rikam si ze by to delal predek? ale to je podle me blbost protoze kdyz pri jizde zatahnu rucku, tak to dela presne to same a od predu ten zvuk urcite ani nejde, nevite cim to muze byt, jeste sem zkousel brat poradne za trmen,ale nehne, tak si jeste rikam ze by neco s cepy ?? :?

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob lis 06, 2010 18:21

tak vetsinou, kdyz vibrujou brzdy, tak to neni destickama, ale kotoucema.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

pesinoo
Příspěvky: 42
Registrován: stř bře 24, 2010 13:50

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od pesinoo » sob lis 06, 2010 18:26

taky sem si rikal ze by to mohl byt zvlneny kotouc, ale ze by to zaclo delat jen tak z niceho nic ? i kdyz jeste me napada

majko321
Příspěvky: 256
Registrován: čtv dub 03, 2008 22:04
Bydliště: Čachtice , Trenčiansky kraj , SK
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od majko321 » sob lis 06, 2010 20:57

Ja som mal tiež tento problém a mal som zvnené kotúče.Vymenil som ich a všetko ok.
Rover 45 2.0, r.v.2001, strieborna metaliza

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od roverix » sob lis 06, 2010 21:13

Brzdový kotouč se přece dokáže zvlnit zničehonic. Stačí aby se víc zahřál. :wink:
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od Vilém » sob lis 06, 2010 23:29

I když na zadku jsem se s tím ještě nesetkal.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od roverix » sob lis 06, 2010 23:47

No jó zadek, ten brzdí míň. Dokonce až tak, že ty kotouče v zimě rezaví a pak se zničehonic kus odloupne a to jsou pak rány při brždění.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

pesinoo
Příspěvky: 42
Registrován: stř bře 24, 2010 13:50

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od pesinoo » ned lis 07, 2010 12:20

on me ten zadek totiz nebrzdil predtim vubec, jen obcas pribrzovalo jedno kolo,tak je asi dost mozny ze se tim zahrivanim zvlnil, tak to asi vypada na vymenu kotoucu, da se poznat kdyz je sundam a nekomu dam ze sou zvlneny, jen abych je nekoupil a nezjistil ze problem je jinde..

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od F.i.s.h.men » ned lis 07, 2010 12:50

Snad nebudu za blba. Já jsem to zhruba kontroloval, ze jsem ke kotouči přiložil pravítko.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od Hombre » ned lis 07, 2010 15:00

Tak moje klasická rada zní: zajeď na STK, nech si zkontrolovat brzdy a na brzdové stolici ti technik změří ovalitu kotoučů, odečte ji z těch rafiček, podle toho jak budou kolísat při konstantní síle na pedál. No a pak ti řekne co a jak. Cena - u nás např. 120 Kč. No a předtím můžeš sundat kolo a zkontrolovat ty kotouče pohledem, jestli tam opravdu není odloupnutý plátek té vyleštěné plochy a tím pádem rezavé místo jak psal tuším Roverix - to se mi zdá celkem pravděpodobné.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od Trunda » pon lis 08, 2010 9:07

No ono totiz mohlo dojit k tomu, ze kdyz jsi dal ty nove desticky, tak tam vznikl vetsi tlak a vicemene ti to porad brzdilo a tim se kotouce prehraly... ja uz mel zvlnene kotouce i na Labutce, bo tam nejsou chlazene :-( ... ale casem se to sjede... pokud to neni nejaka hruza, tak to opravdu cas napravi... :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
LANiN
Příspěvky: 432
Registrován: ned dub 26, 2009 9:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od LANiN » pon lis 08, 2010 9:38

Trunda: anebo se to většinou zhorší :-D
Lexus IS300 SportCross - driftovací kombík
Rover 620i r.v.93, LPG = 1,2Kč/1Km SOLD
R19 Cabrio 1.8l 66kW automat r.v.1989, Klima, KW Sport2, Keskin KT8 Black, 3kč/1km ale s větrem ve vlasech

http://lanin.rajce.idnes.cz/"

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od Hombre » pon lis 08, 2010 9:48

Kvůli novým destičkám tam určitě větší tlak nevznikne, jedině, když je zadřený pístek, mechanismus ruční brzdy nebo čepy třmenu, popř. visí zarezlá destička. Pokud je vše OK, což by mělo, jestli jsi dával nové gumičky i desky, tak se to přehřívat nebude ani s novýma deskama.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
LANiN
Příspěvky: 432
Registrován: ned dub 26, 2009 9:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od LANiN » pon lis 08, 2010 9:53

ještě musím dodat, že to jsou rady nad zlato fakt..
- když kope pedál automaticky měním kotouče.. každopádně oba! né jen jeden.. to je pak zbytečná práce a naprd...

-další možnost je, nechat kotouče stočit, ale pokud je soustružník pako na entou, a udělá to stylem hrr hrr musím na pívo,
kotouče přehřeje a zvlní ještě více, a těm pak už nepomůže ani bůh ...

a druhá rada:
- když nové kotouče, tak radši i nové desky.. (to neplatí naopak)
- a u nových desek opilovat nájezdové hrany = potom nepískají :-D (některé to mají už od výroby)
- (já ještě pokaždé novým deskám trochu obrousím brzdnou plochu šmirglem na skle, dříve brzdí ale to nedoporučuju dělat, nešikovné ruce můžou napáchat více škody než užitku) :-D

připomínám, že tohle vše není z mé hlavy ale od jednoho moc moc chytrého staříka, který mi nejednou pomohl od problémů, s kterými si servisáci nevěděli rady msm:
Lexus IS300 SportCross - driftovací kombík
Rover 620i r.v.93, LPG = 1,2Kč/1Km SOLD
R19 Cabrio 1.8l 66kW automat r.v.1989, Klima, KW Sport2, Keskin KT8 Black, 3kč/1km ale s větrem ve vlasech

http://lanin.rajce.idnes.cz/"

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: vibrace pri brzdeni

Příspěvek od Hombre » pon lis 08, 2010 10:21

LANiN píše:ještě musím dodat, že to jsou rady nad zlato fakt.. když kope pedál automaticky měním kotouče.. každopádně oba! né jen jeden.. to je pak zbytečná práce a naprd...
Promiň, snažíme se mu poradit a hlavně řešíme, jestli jsou to přední nebo zadní kotouče. Kvůli tomu, že mu kope pedál určitě všechny 4 kotouče měnit nebude. Pokud se potvrdí, že je to jeden ze zadních kotoučů, potom je třeba změřit jeho tloušťku, jestli má ještě cenu ho stáčet. Jestli ne, je třeba samozřejmě vyměnit oba, což je u zadních kotoučů řešení trošku drahé, bohužel ale nezbytné kvůli zachování souměrnosti brzdného účinku.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět