chip tuning

Uživatelský avatar
INZER
Příspěvky: 619
Registrován: čtv lis 27, 2008 9:27
Bydliště: Český Brod: 773057689

Re: chip tuning

Příspěvek od INZER » stř říj 21, 2009 9:39

R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000
Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 16:39
Bydliště: Libřice

Re: chip tuning

Příspěvek od Jarda » sob črc 02, 2011 22:54

Znovu otevřu tuhle debatu, už mám chipnuto na 96kw, je to original od Bosche, tak že je to ta křivka z CDTi, od spodu to jde podobně ale cca.od 1700ot.už je ten nárůst znát, kolega řikal že je tam malý turbo tak to nejde tolik odspodu jako koncern. Jinak kdyby jste měli někdo zájem tak to udělá za 4500kč pro roveristy :wink: , má to jako koníčka, samozřejmě že nejdřív udělá diagnostiku a potom zálohu, kabely má Bosch né čínu a nahrává tam jen orig. chip od Bosche. Kdyby byl větší zájem tak ho vezmu na nějakej Rover sraz.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: chip tuning

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 03, 2011 10:38

tak to je dobrá cena, pokud by se do toho šlo davově tak bych do toho možná šel.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: chip tuning

Příspěvek od Pítrs » ned črc 03, 2011 21:14

Zdravím.
Vůbec nepochybuji o tom, že přeprogramováváním a třebas i dodatečnými mechanickými úpravami se z motoru dají dostat excelentní výkony, takové, jak by si mnozí přáli, ale pokud je řeč jen o tom čipování, tak mě napadá:
- proč to tak výrobce nedělá již v továrně?
- co životnost motoru?
- co emise?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: chip tuning

Příspěvek od Roman620ti » ned črc 03, 2011 21:26

No jedna velká nevýhoda bude stoprocentně a to že Vám to při sešlápnutým plynu bude hulit jak prokopnutý kamna, což je asi u upravenejch motorů normální, protože když mrknem na závodní auta s nefťáckým srdcem hulí to celej závod :wink:
2x Rover 620ti

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: chip tuning

Příspěvek od Pítrs » ned črc 03, 2011 21:49

Roman620ti píše:No jedna velká nevýhoda bude stoprocentně a to že Vám to při sešlápnutým plynu bude hulit jak prokopnutý kamna, což je asi u upravenejch motorů normální, protože když mrknem na závodní auta s nefťáckým srdcem hulí to celej závod :wink:
Zhruba toto jsem měl na mysli.
Pokud pominu komerční stránku věci, výrobce není hloupý, když ladí motor na určité parametry.
Obvykle jsou mechanické části navrženy s dostatečnou rezervou, aby vydržely i něco víc, vzhledem k eliminaci vyšších výrobních nákladů a výrobní toleranci součástek, motor se pak dá celkem bez problémů naladit na vyšší parametry a při rozumné míře to na životnost prakticky vliv nemá.
Něco jiného je neúměrné přidávání parametrů.
Jsou lidi, kterým je to jedno, když ví, že auto dají za 2-3 roky pryč a pak ať motor vem čert.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: chip tuning

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 03, 2011 22:00

Chápu tvé rozhořčení Pítrsi ale v tomhle případě už jsem procitl z tobě podobného názoru na lhostejnost. Součástkový rozdíl mezi R75 CDT(85 kW) a R75 CDTi(96 kW) je malý. Slabší verze se dá přenastavit na silnější bez nějakých výrazných komplikací a s pouze mírně zvýšeným rizikem problémů. Výrobce nabízel i slabší verzi protože může mít o něco menší spotřebu než ta silnější. Někdo na to dá. Navíc jsou tam další parametry, možná nižší pojištění v některých zemích, atd.

O emise se neboj, emisní technici kolikrát nemají ani potřebné podklady pro R 75 takže kvůli tomu aby vydělali do kompjůtru nastaví jakýkoli jiný auto a ani se nezačervenaj.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 16:39
Bydliště: Libřice

Re: chip tuning

Příspěvek od Jarda » ned črc 03, 2011 22:03

Pokud se výkon zvedne hodně tak při razantním přidání si motor trochu začoudí, to je pravda, třeba u kamarádovýho Passata se 119kw (1,9TDI PD) ale je to taky čip orig. Bosch, jinak u mého Rovera je to stejné jako u verze CDTi, neslyšel sem že by CDTi oproti CDT víc hulila. Teď je auto více živé a spotřeba je stejná a vím že je to originální čip co mi s motorem nic neudělá. Pokud by bylo víc zájemců tak bych s kolegou dojel na sraz, pokud ne tak by ste si museli udělat výlet do HK.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: chip tuning

Příspěvek od Pítrs » ned črc 03, 2011 22:29

Tommi_82 píše:Chápu tvé rozhořčení Pítrsi ale v tomhle případě už jsem procitl z tobě podobného názoru na lhostejnost. Součástkový rozdíl mezi R75 CDT(85 kW) a R75 CDTi(96 kW) je malý. Slabší verze se dá přenastavit na silnější bez nějakých výrazných komplikací a s pouze mírně zvýšeným rizikem problémů. Výrobce nabízel i slabší verzi protože může mít o něco menší spotřebu než ta silnější. Někdo na to dá. Navíc jsou tam další parametry, možná nižší pojištění v některých zemích, atd.

O emise se neboj, emisní technici kolikrát nemají ani potřebné podklady pro R 75 takže kvůli tomu aby vydělali do kompjůtru nastaví jakýkoli jiný auto a ani se nezačervenaj.
Já vůbec nejsem rozhořčený, jen jsem chtěl na toto téma vyvolat debatu :)
Osobně bych do čipování motoru šel jen výhradně za předpokladu, že bych v rozumné míře získal parametry, které se hodí jen v určitých situacích (např. podřazování do kopce atd...), ale s takovou bych raději pořídil, jak uvádíš, verzi CDTi.
A také nechci nic vyčítat, ani nadávat autorovi, co hodlá s autem provést. Jen jen na majiteli vozidla, jak se svým majetkem naloží. Je to věc individuální, věc úvahy, finančních možností a také hodně záleží na tom, jestli sežene dostatečně odborný a poctivý servis.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: chip tuning

Příspěvek od undy » pon črc 04, 2011 8:06

Pridám pár praktických skúseností. Mám načipovaný 3,0 diesel 160/198kW, za 450E asi 2-3 mesiace. Auto ani pri plnom plyne nečmudí, spotreba- nepozorujem žiadne podstatné zmeny. Výkon- ide to podstatne lepšie pri všetkých režimoch, zrýchlenie 7,8 pred, 6,32 po. Merané pomocou automatickej funkcie na PC auta. Neviem sa vyjadriť, čo bude za pár rokov, ale pri čipovaní /na brzde pred aj po s papierom/ mi pán ukazoval tabuľky, napr AT má max. krútiaci moment 600nM, toľko mi aj upravil motor /590nM/ s tým, že tá AT má údajne ešte cca 20% rezervu oproti papierom.

Takže z môjho pohľadu chiptuning- áno, nie u hocikoho a v rozumnej miere.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 19:41
Bydliště: Svitavy

Re: chip tuning

Příspěvek od mara00 » čtv črc 07, 2011 18:30

-peace and love-

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: chip tuning

Příspěvek od Trunda » čtv črc 07, 2011 18:58

No to mi teda neprijde jako nejaky zazrak...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 19:41
Bydliště: Svitavy

Re: chip tuning

Příspěvek od mara00 » čtv črc 07, 2011 20:24

ja jen ze jsem na to nahodne narazil...
-peace and love-

Odpovědět