chip tuning
Re: chip tuning
třeba takhle? http://www.youtube.com/watch?v=cz7kQ2Hs ... re=related
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000
Re: chip tuning
Znovu otevřu tuhle debatu, už mám chipnuto na 96kw, je to original od Bosche, tak že je to ta křivka z CDTi, od spodu to jde podobně ale cca.od 1700ot.už je ten nárůst znát, kolega řikal že je tam malý turbo tak to nejde tolik odspodu jako koncern. Jinak kdyby jste měli někdo zájem tak to udělá za 4500kč pro roveristy , má to jako koníčka, samozřejmě že nejdřív udělá diagnostiku a potom zálohu, kabely má Bosch né čínu a nahrává tam jen orig. chip od Bosche. Kdyby byl větší zájem tak ho vezmu na nějakej Rover sraz.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: chip tuning
tak to je dobrá cena, pokud by se do toho šlo davově tak bych do toho možná šel.
Re: chip tuning
Zdravím.
Vůbec nepochybuji o tom, že přeprogramováváním a třebas i dodatečnými mechanickými úpravami se z motoru dají dostat excelentní výkony, takové, jak by si mnozí přáli, ale pokud je řeč jen o tom čipování, tak mě napadá:
- proč to tak výrobce nedělá již v továrně?
- co životnost motoru?
- co emise?
Vůbec nepochybuji o tom, že přeprogramováváním a třebas i dodatečnými mechanickými úpravami se z motoru dají dostat excelentní výkony, takové, jak by si mnozí přáli, ale pokud je řeč jen o tom čipování, tak mě napadá:
- proč to tak výrobce nedělá již v továrně?
- co životnost motoru?
- co emise?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: chip tuning
No jedna velká nevýhoda bude stoprocentně a to že Vám to při sešlápnutým plynu bude hulit jak prokopnutý kamna, což je asi u upravenejch motorů normální, protože když mrknem na závodní auta s nefťáckým srdcem hulí to celej závod
2x Rover 620ti
Re: chip tuning
Zhruba toto jsem měl na mysli.Roman620ti píše:No jedna velká nevýhoda bude stoprocentně a to že Vám to při sešlápnutým plynu bude hulit jak prokopnutý kamna, což je asi u upravenejch motorů normální, protože když mrknem na závodní auta s nefťáckým srdcem hulí to celej závod
Pokud pominu komerční stránku věci, výrobce není hloupý, když ladí motor na určité parametry.
Obvykle jsou mechanické části navrženy s dostatečnou rezervou, aby vydržely i něco víc, vzhledem k eliminaci vyšších výrobních nákladů a výrobní toleranci součástek, motor se pak dá celkem bez problémů naladit na vyšší parametry a při rozumné míře to na životnost prakticky vliv nemá.
Něco jiného je neúměrné přidávání parametrů.
Jsou lidi, kterým je to jedno, když ví, že auto dají za 2-3 roky pryč a pak ať motor vem čert.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: chip tuning
Chápu tvé rozhořčení Pítrsi ale v tomhle případě už jsem procitl z tobě podobného názoru na lhostejnost. Součástkový rozdíl mezi R75 CDT(85 kW) a R75 CDTi(96 kW) je malý. Slabší verze se dá přenastavit na silnější bez nějakých výrazných komplikací a s pouze mírně zvýšeným rizikem problémů. Výrobce nabízel i slabší verzi protože může mít o něco menší spotřebu než ta silnější. Někdo na to dá. Navíc jsou tam další parametry, možná nižší pojištění v některých zemích, atd.
O emise se neboj, emisní technici kolikrát nemají ani potřebné podklady pro R 75 takže kvůli tomu aby vydělali do kompjůtru nastaví jakýkoli jiný auto a ani se nezačervenaj.
O emise se neboj, emisní technici kolikrát nemají ani potřebné podklady pro R 75 takže kvůli tomu aby vydělali do kompjůtru nastaví jakýkoli jiný auto a ani se nezačervenaj.
Re: chip tuning
Pokud se výkon zvedne hodně tak při razantním přidání si motor trochu začoudí, to je pravda, třeba u kamarádovýho Passata se 119kw (1,9TDI PD) ale je to taky čip orig. Bosch, jinak u mého Rovera je to stejné jako u verze CDTi, neslyšel sem že by CDTi oproti CDT víc hulila. Teď je auto více živé a spotřeba je stejná a vím že je to originální čip co mi s motorem nic neudělá. Pokud by bylo víc zájemců tak bych s kolegou dojel na sraz, pokud ne tak by ste si museli udělat výlet do HK.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04
Re: chip tuning
Já vůbec nejsem rozhořčený, jen jsem chtěl na toto téma vyvolat debatuTommi_82 píše:Chápu tvé rozhořčení Pítrsi ale v tomhle případě už jsem procitl z tobě podobného názoru na lhostejnost. Součástkový rozdíl mezi R75 CDT(85 kW) a R75 CDTi(96 kW) je malý. Slabší verze se dá přenastavit na silnější bez nějakých výrazných komplikací a s pouze mírně zvýšeným rizikem problémů. Výrobce nabízel i slabší verzi protože může mít o něco menší spotřebu než ta silnější. Někdo na to dá. Navíc jsou tam další parametry, možná nižší pojištění v některých zemích, atd.
O emise se neboj, emisní technici kolikrát nemají ani potřebné podklady pro R 75 takže kvůli tomu aby vydělali do kompjůtru nastaví jakýkoli jiný auto a ani se nezačervenaj.
Osobně bych do čipování motoru šel jen výhradně za předpokladu, že bych v rozumné míře získal parametry, které se hodí jen v určitých situacích (např. podřazování do kopce atd...), ale s takovou bych raději pořídil, jak uvádíš, verzi CDTi.
A také nechci nic vyčítat, ani nadávat autorovi, co hodlá s autem provést. Jen jen na majiteli vozidla, jak se svým majetkem naloží. Je to věc individuální, věc úvahy, finančních možností a také hodně záleží na tom, jestli sežene dostatečně odborný a poctivý servis.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: chip tuning
Pridám pár praktických skúseností. Mám načipovaný 3,0 diesel 160/198kW, za 450E asi 2-3 mesiace. Auto ani pri plnom plyne nečmudí, spotreba- nepozorujem žiadne podstatné zmeny. Výkon- ide to podstatne lepšie pri všetkých režimoch, zrýchlenie 7,8 pred, 6,32 po. Merané pomocou automatickej funkcie na PC auta. Neviem sa vyjadriť, čo bude za pár rokov, ale pri čipovaní /na brzde pred aj po s papierom/ mi pán ukazoval tabuľky, napr AT má max. krútiaci moment 600nM, toľko mi aj upravil motor /590nM/ s tým, že tá AT má údajne ešte cca 20% rezervu oproti papierom.
Takže z môjho pohľadu chiptuning- áno, nie u hocikoho a v rozumnej miere.
Takže z môjho pohľadu chiptuning- áno, nie u hocikoho a v rozumnej miere.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
Re: chip tuning
No to mi teda neprijde jako nejaky zazrak...