Karlovo pracant CDT

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od KDB » úte led 08, 2013 19:09

Je pravda, že se mi zdá spotřeba menší kolem 2000tis, než když se to, byť zlehka válí 1300-1500ot......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od Tommi_82 » úte led 08, 2013 19:18

to ber jako fakt, jakmile do toho foukne turbína, jde spotřeba dolů.
Když jsem to ještě sledoval tak vím že - jedeš na pětku po rovině:
jedeš pod 1800 a bere si to např. 6 litrů
jedeš 1800-2500 a jde to pod 6
nad 2500 se to posouvá zase nad 6

Ber to jako nástřel, závisí to na plno faktorech. Ideální je opravdu kolem 2000 RPM
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od KDB » úte led 08, 2013 19:49

Asi to odpovídá - dneska jsem se coural za ostatními - na 5 kolem 1500-1800ot a výsledek na BC 4,2l.
Když jsem tentýž terén svištěl cca 2500ot (135-140) ukazoval 3,8-3,9l.
Vypadá to, že palubní kecal se plete cca o litr.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
_DoG_
Příspěvky: 128
Registrován: ned kvě 13, 2012 15:36
Bydliště: Brno

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od _DoG_ » úte led 08, 2013 20:07

Zdravím chlapi.Řešíte otáčky motoru,které vám ušetří palivo...Ale co taková životnost motoru-obecně? Jaké jsou ideální otáčky pro diesela a jaké pro benzín?Já se snažím jezdit tak abych měl 1900ot(obce,mimo obce).Díky :)
Rover 75 2.0 V6 r.v. 99

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od Tommi_82 » úte led 08, 2013 20:26

dieselu je to jedno(kdyby nebylo tak ten můj už by si dávno z auta vystoupil :-D ), pro benzín se myslím všeobecně říká že těch 1700 je spodní přípustná hranice.

Karle, ten můj měří zhruba přesně, při tankování ho vždy resetuju a píšu to do spritmonitoru někdy ukáže víc někdy míň(poslední dobou to mám ale hodně zkreslený tím že mi kus paliva v nádrži zežere webasto).
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/375690.html
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od KDB » úte led 08, 2013 22:01

Přípustný otáčky Ti musí dát cit - obecně jezdím s benzínem tak, že plně (různá kombinace plný plyn, kopec, náklad) ho zatěžuju nad 3000 ot.V lehkém zatížení i 1700-1800 na 5, na 3jku i 1500....nekonečně mnoho kombinací. Prostě motor se musí točit zlehka.
Dobře se to nechá odkoukat u automatu, protože tam při řazení zohledňuje zatížení a nenechá jít motor pod velkým zatížením v malých otáčkách.
Špatné není vzít kolo ( s přehazovačkou :mrgreen: ) a zkusit, co pro vlastní nohy znamená jet do kopce na nejmenší kolečko a velkej talíř...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od AnderN » stř led 09, 2013 9:29

Tommi, žádný stres ... jasně, že courání po maloměstě nízkou konstantní rychlostí to v pohodě zvládá i hluboko pod 1500 rpm ...

K té spotřebě jen podotknu, že je rozdíl mezi spotřebou a měrnou spotřebou. Měrná spotřeba je nejnižší v oblasti maxima krouticího momentu, ale to neznamená, že tam pojedu za nejméně. Pokud není okamžitá potřeba výkonu, je výhodnější zvolit vyšší převodový stupeň a tím pádem nižší otáčky. Při potřebě zrychlit je pak samozřejmě nutné přeřadit, protože měrná spotřeba někde nad volnoběhem bude příšerná a i motor dá koneckonců vědět, že tohle není pro něj to pravé.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od KDB » ned úno 03, 2013 21:48

Tak zatím nic nového....servo se docela rozchodilo po výměně oleje a ujel jsem 4000km při spotřebě 5,79l/100 :mrgreen:
Asi se rouhám, ale jáááááá chcuuuu beeeenzííííín.......heeeen, hen, hééééén chlat:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

LukasR75
Příspěvky: 468
Registrován: čtv srp 16, 2012 21:57

.

Příspěvek od LukasR75 » ned úno 03, 2013 21:57

.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od KDB » ned úno 03, 2013 22:04

Tak asi způsob provozu - jezdím sice jenom Prahu a dálnice 50:50, ale vždycky minimálně 40km...
A bez Webasta..
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od cvrko » pon úno 04, 2013 5:59

No já mám spotřebu průměr 7,0-7,2l a to i teď v zimě i v létě.Jezdím s ním docela slušně a když jsou větší mrazy tak mám o 0,5l více a auto v pořádku,diagnostika OK---tak taky nevím jestli těch propagovaných 5,8l na sto jsou jen tovární papírové hodnoty. list:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 11:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od kptHergot » pon úno 04, 2013 11:55

Co se spotřeby týče je tak ohromná spousta faktorů, které ji ovlivňují, že se nedá přesně říct jestli je to autem nebo řidičem . . . . nedávno jsem absolvoval kurz ekonomické jízdy (ne že bych si někdy lámal hlavu se spotřebou, ale budu to asi potřebovat) a zjistil jsem, že hodně věcí, které mají vliv na spotřebu a o kterých se tam hovořilo, dělám podvědomě a nebyly pro mě novinkou, nikdy jsem se je neučil, prostě jen postupem času mi přišlo, že tak je to správné a tak to má být . . . . podle všeho hodně lidí tenhle "pocit" nemá a jsou to pro ně nové věci a pro někoho to zůstane nepochopitelné = 100 řidičů 100 různých spotřeb . . . . Novistar, vyměň si na nějaký čas s Karlem a hned budeš vědět, jestli hledat chybu v autě nebo ve stylu jízdy :wink: car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

LukasR75
Příspěvky: 468
Registrován: čtv srp 16, 2012 21:57

.

Příspěvek od LukasR75 » pon úno 04, 2013 13:21

.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od AnderN » pon úno 04, 2013 13:41

Jak bylo psáno, spotřeba je hotová alchymie ... nezanedbatelný vliv mají například také pneumatiky ... je sakra rozdíl, jestli máte na R75 nějaké standardní pneu s šířkou cca 195-205 mm, nebo máte nasazené větší gumy rozměru 225/45 R17, či snad 225/45 R18 (Anniversary, MG ZT) ... to je hned klidně >0,5 l/100 km navíc.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovo pracant CDT

Příspěvek od Tommi_82 » pon úno 04, 2013 16:08

Při posledním tankování jsem měl na nádrž spotřebu 8,68 l/100 km. Jediný co mě překvapilo je, že mi to bylo uplně jedno. Za to teplíčko to prostě stojí. Webasto hučí každej den lehce přes hodinu :-D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět