Karlovo pracant CDT
Re: Karlovo pracant CDT
Je pravda, že se mi zdá spotřeba menší kolem 2000tis, než když se to, byť zlehka válí 1300-1500ot......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karlovo pracant CDT
to ber jako fakt, jakmile do toho foukne turbína, jde spotřeba dolů.
Když jsem to ještě sledoval tak vím že - jedeš na pětku po rovině:
jedeš pod 1800 a bere si to např. 6 litrů
jedeš 1800-2500 a jde to pod 6
nad 2500 se to posouvá zase nad 6
Ber to jako nástřel, závisí to na plno faktorech. Ideální je opravdu kolem 2000 RPM
Když jsem to ještě sledoval tak vím že - jedeš na pětku po rovině:
jedeš pod 1800 a bere si to např. 6 litrů
jedeš 1800-2500 a jde to pod 6
nad 2500 se to posouvá zase nad 6
Ber to jako nástřel, závisí to na plno faktorech. Ideální je opravdu kolem 2000 RPM
Re: Karlovo pracant CDT
Asi to odpovídá - dneska jsem se coural za ostatními - na 5 kolem 1500-1800ot a výsledek na BC 4,2l.
Když jsem tentýž terén svištěl cca 2500ot (135-140) ukazoval 3,8-3,9l.
Vypadá to, že palubní kecal se plete cca o litr.
Když jsem tentýž terén svištěl cca 2500ot (135-140) ukazoval 3,8-3,9l.
Vypadá to, že palubní kecal se plete cca o litr.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Karlovo pracant CDT
Zdravím chlapi.Řešíte otáčky motoru,které vám ušetří palivo...Ale co taková životnost motoru-obecně? Jaké jsou ideální otáčky pro diesela a jaké pro benzín?Já se snažím jezdit tak abych měl 1900ot(obce,mimo obce).Díky 

Rover 75 2.0 V6 r.v. 99
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karlovo pracant CDT
dieselu je to jedno(kdyby nebylo tak ten můj už by si dávno z auta vystoupil
), pro benzín se myslím všeobecně říká že těch 1700 je spodní přípustná hranice.
Karle, ten můj měří zhruba přesně, při tankování ho vždy resetuju a píšu to do spritmonitoru někdy ukáže víc někdy míň(poslední dobou to mám ale hodně zkreslený tím že mi kus paliva v nádrži zežere webasto).
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/375690.html

Karle, ten můj měří zhruba přesně, při tankování ho vždy resetuju a píšu to do spritmonitoru někdy ukáže víc někdy míň(poslední dobou to mám ale hodně zkreslený tím že mi kus paliva v nádrži zežere webasto).
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/375690.html
Re: Karlovo pracant CDT
Přípustný otáčky Ti musí dát cit - obecně jezdím s benzínem tak, že plně (různá kombinace plný plyn, kopec, náklad) ho zatěžuju nad 3000 ot.V lehkém zatížení i 1700-1800 na 5, na 3jku i 1500....nekonečně mnoho kombinací. Prostě motor se musí točit zlehka.
Dobře se to nechá odkoukat u automatu, protože tam při řazení zohledňuje zatížení a nenechá jít motor pod velkým zatížením v malých otáčkách.
Špatné není vzít kolo ( s přehazovačkou
) a zkusit, co pro vlastní nohy znamená jet do kopce na nejmenší kolečko a velkej talíř...
Dobře se to nechá odkoukat u automatu, protože tam při řazení zohledňuje zatížení a nenechá jít motor pod velkým zatížením v malých otáčkách.
Špatné není vzít kolo ( s přehazovačkou

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karlovo pracant CDT
Tommi, žádný stres ... jasně, že courání po maloměstě nízkou konstantní rychlostí to v pohodě zvládá i hluboko pod 1500 rpm ...
K té spotřebě jen podotknu, že je rozdíl mezi spotřebou a měrnou spotřebou. Měrná spotřeba je nejnižší v oblasti maxima krouticího momentu, ale to neznamená, že tam pojedu za nejméně. Pokud není okamžitá potřeba výkonu, je výhodnější zvolit vyšší převodový stupeň a tím pádem nižší otáčky. Při potřebě zrychlit je pak samozřejmě nutné přeřadit, protože měrná spotřeba někde nad volnoběhem bude příšerná a i motor dá koneckonců vědět, že tohle není pro něj to pravé.
K té spotřebě jen podotknu, že je rozdíl mezi spotřebou a měrnou spotřebou. Měrná spotřeba je nejnižší v oblasti maxima krouticího momentu, ale to neznamená, že tam pojedu za nejméně. Pokud není okamžitá potřeba výkonu, je výhodnější zvolit vyšší převodový stupeň a tím pádem nižší otáčky. Při potřebě zrychlit je pak samozřejmě nutné přeřadit, protože měrná spotřeba někde nad volnoběhem bude příšerná a i motor dá koneckonců vědět, že tohle není pro něj to pravé.
Re: Karlovo pracant CDT
Tak zatím nic nového....servo se docela rozchodilo po výměně oleje a ujel jsem 4000km při spotřebě 5,79l/100
Asi se rouhám, ale jáááááá chcuuuu beeeenzííííín.......heeeen, hen, hééééén

Asi se rouhám, ale jáááááá chcuuuu beeeenzííííín.......heeeen, hen, hééééén

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Karlovo pracant CDT
Tak asi způsob provozu - jezdím sice jenom Prahu a dálnice 50:50, ale vždycky minimálně 40km...
A bez Webasta..
A bez Webasta..
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Karlovo pracant CDT
No já mám spotřebu průměr 7,0-7,2l a to i teď v zimě i v létě.Jezdím s ním docela slušně a když jsou větší mrazy tak mám o 0,5l více a auto v pořádku,diagnostika OK---tak taky nevím jestli těch propagovaných 5,8l na sto jsou jen tovární papírové hodnoty. 



Rover 75 CDTi r.v. 2005
Re: Karlovo pracant CDT
Co se spotřeby týče je tak ohromná spousta faktorů, které ji ovlivňují, že se nedá přesně říct jestli je to autem nebo řidičem . . . . nedávno jsem absolvoval kurz ekonomické jízdy (ne že bych si někdy lámal hlavu se spotřebou, ale budu to asi potřebovat) a zjistil jsem, že hodně věcí, které mají vliv na spotřebu a o kterých se tam hovořilo, dělám podvědomě a nebyly pro mě novinkou, nikdy jsem se je neučil, prostě jen postupem času mi přišlo, že tak je to správné a tak to má být . . . . podle všeho hodně lidí tenhle "pocit" nemá a jsou to pro ně nové věci a pro někoho to zůstane nepochopitelné = 100 řidičů 100 různých spotřeb . . . . Novistar, vyměň si na nějaký čas s Karlem a hned budeš vědět, jestli hledat chybu v autě nebo ve stylu jízdy



hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karlovo pracant CDT
Jak bylo psáno, spotřeba je hotová alchymie ... nezanedbatelný vliv mají například také pneumatiky ... je sakra rozdíl, jestli máte na R75 nějaké standardní pneu s šířkou cca 195-205 mm, nebo máte nasazené větší gumy rozměru 225/45 R17, či snad 225/45 R18 (Anniversary, MG ZT) ... to je hned klidně >0,5 l/100 km navíc.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karlovo pracant CDT
Při posledním tankování jsem měl na nádrž spotřebu 8,68 l/100 km. Jediný co mě překvapilo je, že mi to bylo uplně jedno. Za to teplíčko to prostě stojí. Webasto hučí každej den lehce přes hodinu 
