Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
Ale dyť já to nikomu nezakazuju, jen prostě vidím, jak je internet přeplněný rádoby odbornýma článkama o prospěšnosti zaslepení EGR ventilu, tak prostě jeden názor z druhé strany.
Za druhé, pro tvou informaci, motoru nijak nepomůžeš, spíš naopak. Funguje to totiž na tom principu, že se přimícháním spalin, které už neobsahují kyslík, do nasávaného vzduchu sníží obsah kyslíku v takovéto nasávané směsi a tím se sníží teplota hoření na úroveň, při které už tolik oxidů dusíku nevzniká. A vysoké teploty kromě toho, že způsobují přeměnu vzdušného dusíku na jeho oxidy budou asi ovlivňovat i životnost některých částí motoru.
Za třetí - jakkoli je dneska moderní nemít Brusel v lásce, jsem přesvědčen, že s emisníma normama je (i přes jejich někdy bezdůvodné obcházení) odveden velký kus užitečné práce. Možná si to spousta lidí neuvědomuje, ale při dnešním provozu, bychom tu bez emisních norem asi pozdechali.
Za druhé, pro tvou informaci, motoru nijak nepomůžeš, spíš naopak. Funguje to totiž na tom principu, že se přimícháním spalin, které už neobsahují kyslík, do nasávaného vzduchu sníží obsah kyslíku v takovéto nasávané směsi a tím se sníží teplota hoření na úroveň, při které už tolik oxidů dusíku nevzniká. A vysoké teploty kromě toho, že způsobují přeměnu vzdušného dusíku na jeho oxidy budou asi ovlivňovat i životnost některých částí motoru.
Za třetí - jakkoli je dneska moderní nemít Brusel v lásce, jsem přesvědčen, že s emisníma normama je (i přes jejich někdy bezdůvodné obcházení) odveden velký kus užitečné práce. Možná si to spousta lidí neuvědomuje, ale při dnešním provozu, bychom tu bez emisních norem asi pozdechali.
- white.lexus
- Příspěvky: 66
- Registrován: sob pro 04, 2010 23:48
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
na emise NO slouží přece katalizátor ..
Rover 620 SDi Limited
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
.... ale jo Hombré, přínos to asi nějaký má.... ale na druhou stranu nelze tomu upřít dojem, že se to kolikrát přehání.... naprosto bych se nedivil tomu, že problém emisí je spíš záminka k tomu nutit výrobce k inovacím (investicím do vývoje a nové výroby) a zákazníky k nakupování aut splňujících normy... prostě klika k roztočení ekonomického kolotoče...
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
No nemá cenu dopovat motor spáleným horkým svinstvem,když pracně chladím nasávaný vzduch chladičem vzduchu,si to pak trochu odporuje,myslím že tam zas až tak velký rozdíl vliv teploty na díly motoru není. A katalyzátory jsou kapitola sama pro sebe,že? Kolich jich funguje jak má,kolik je náhrad,atd.,atd.. ATrunda taky pravdu v tomto má..
No a ještě by to chtělo katalyzátory,nebo egr.ventily pro kravičky atp.neb jejich hovínkaa zas mají nehorázný vliv na skleníkový efekt atd.,...atd.
No a ještě by to chtělo katalyzátory,nebo egr.ventily pro kravičky atp.neb jejich hovínkaa zas mají nehorázný vliv na skleníkový efekt atd.,...atd.
R 400 SDI 99
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
Ano, ale jen třícestný katalyzátor. Takže jen u benzínových motorů.white.lexus píše:na emise NO slouží přece katalizátor ..
U naftových se používá právě EGR systém a u novějších motorů EU4 a 5 už to nestačí a množství oxidů dusíku ve výfukových plynech se aktivně snižuje vstřikováním aditiva Adblue (močovina) před katalyzátor, kde se toto aditivum teplem přemění na čpavek a ten pak reaguje s oxidy dusíku, které se přemění na N2 a H2O.
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
.... no pak nechápu EGR ventily u benzínových motorů....
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
No pravda bude asi někde uprostřed, ale jednou se unie zavázala ty emise snižovat, tak je divné si myslet, že by teď někdo naschvál nutil výrobce k něčemu, co bylo rozhodnuto před dvaceti lety. A výrobci si sami zvolili, že budou preferovat naftové motory, protože měli vidinu větších zisků, no tak teď musí zase více investovat do snižování emisí....je to jejich volba.Trunda píše:.... ale jo Hombré, přínos to asi nějaký má.... ale na druhou stranu nelze tomu upřít dojem, že se to kolikrát přehání.... naprosto bych se nedivil tomu, že problém emisí je spíš záminka k tomu nutit výrobce k inovacím (investicím do vývoje a nové výroby) a zákazníky k nakupování aut splňujících normy... prostě klika k roztočení ekonomického kolotoče...
U benzinových motorů to slouží k něčemu jinému - jednoduše řečeno: benzinový motor má nízkou účinnost hlavně díky škrtící klapce, která vytváří v sání podtlak a tím motor neustále brzdí. Pokud přimícháš do sání výfukové plyny, je možné vstřikovat stejné množství paliva při více otevřené škrtící klapce, protože tam se množství paliva řídí podle kyslíku, tak aby byl zachován stechiometrický poměr.
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
... myšleno atmosférický benzínový motor...
...... tím pádem ale takový motor musí mít samostatnou vývěvu pro posilovač brzd, protože nemá v sání dostatečný podtlak, ne?
...... tím pádem ale takový motor musí mít samostatnou vývěvu pro posilovač brzd, protože nemá v sání dostatečný podtlak, ne?
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
Ne, i tak tam je dostatečný podtlak, to přimíchávání spalin je asi v poměru 1:10, takže ta klapka je otevřenější jen o něco a na vytvoření podtlaku v posilovači to stačí.
A i přeplňované benzínové motory mají klapku.
A i přeplňované benzínové motory mají klapku.
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte led 05, 2010 12:09
- Bydliště: Letohrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
Ono s těma euro normama je to celkově sranda. Jezdím s kamionem a my ty normy řešíme fest. Jsou podle toho odstupňovaný sazby za dálnice, vjezdy do některých měst atd. Samozřejmě že cílem je jen roztočení ekonomického kolotoče, protože o ekologii jde jen na oko. Dřív dálkový tahač najel 2 miliony(ne Liaz), dnes sotva jeden. Energetická náročnost výroby tahače asi taky nebude zanedbatelná. Do výfuků se vstřikuje močovina- je její výroba a doprava ekologická? Mimochodem jezdím Scanií Euro 4 s EGR technologií(bez vstřiku močoviny) a toto auto by se dalo specifikovat jako šokově ekologické. Jede celý den bez zakouření, ale sem tam si tzv odflusne. Tzn že např při rozjíždění s těžkým nákladem vyplivne asi 5 metrový pruh sazí za který by se nemusela stydět ani tatra z roku raz dva... Jojo, dělá se to pro přírodu...
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
- white.lexus
- Příspěvky: 66
- Registrován: sob pro 04, 2010 23:48
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
Tak nakonec jsem se rozhodl EGR zaslepit, mám to zaslepeny týden a co můžu říct je že se změnil chod motoru při volnoběhu a při rozjezdu na rychlostech 1 a 2. Předtím mi při volnoběhu kolísaly otáčky i když jen minimálně (při studeném startu), ale hlavně když jsem při volnoběhu sešlápl plynový pedál a hned pustil tak motor téměř chcíp, nyní žádné kolísání a když sešlápnem pedál žádné ,,téměř chípaní,, jde to čistě . A při rozjezdu na rychlostech 1 a 2 jako kdyby to šlo samo i bez plynu ale dál jsem pátral a zjistil jsem že časem se EGR ventil zanese nečistotami výfukových plynů a zasekne se buď v otevřené nebo zavřené poloze. EGR během volnoběhu má být v uzavřené poloze a nepropouštět výfukový plyny spatky. Nevím to určitě ale myslím že to je právě můj případ že mi při volnoběhu propouštělo výfukové plyny zpět a tím pádem to jakoby chcípalo. Možná když bude víc času EGR vyčistím nebo rovnou vyměním, odstraním záslepku a uvidím jak to půjde
Rover 620 SDi Limited
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi
Jediný co vyčisti, je sání od toho nechutnýho sajrajtu, a nic neodzaslepuj! EGR je nesmysl V práci řešíme pořád nějaký problémy s EGRama i na novejch autech, sere to vždy a všude