Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Hombre » pon úno 25, 2013 6:27

Ale dyť já to nikomu nezakazuju, jen prostě vidím, jak je internet přeplněný rádoby odbornýma článkama o prospěšnosti zaslepení EGR ventilu, tak prostě jeden názor z druhé strany.
Za druhé, pro tvou informaci, motoru nijak nepomůžeš, spíš naopak. Funguje to totiž na tom principu, že se přimícháním spalin, které už neobsahují kyslík, do nasávaného vzduchu sníží obsah kyslíku v takovéto nasávané směsi a tím se sníží teplota hoření na úroveň, při které už tolik oxidů dusíku nevzniká. A vysoké teploty kromě toho, že způsobují přeměnu vzdušného dusíku na jeho oxidy budou asi ovlivňovat i životnost některých částí motoru.
Za třetí - jakkoli je dneska moderní nemít Brusel v lásce, jsem přesvědčen, že s emisníma normama je (i přes jejich někdy bezdůvodné obcházení) odveden velký kus užitečné práce. Možná si to spousta lidí neuvědomuje, ale při dnešním provozu, bychom tu bez emisních norem asi pozdechali.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
white.lexus
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 04, 2010 23:48

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od white.lexus » pon úno 25, 2013 13:05

na emise NO slouží přece katalizátor ..
Rover 620 SDi Limited

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18051
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Trunda » pon úno 25, 2013 13:26

.... ale jo Hombré, přínos to asi nějaký má.... ale na druhou stranu nelze tomu upřít dojem, že se to kolikrát přehání.... naprosto bych se nedivil tomu, že problém emisí je spíš záminka k tomu nutit výrobce k inovacím (investicím do vývoje a nové výroby) a zákazníky k nakupování aut splňujících normy... prostě klika k roztočení ekonomického kolotoče...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od René » pon úno 25, 2013 13:26

No nemá cenu dopovat motor spáleným horkým svinstvem,když pracně chladím nasávaný vzduch chladičem vzduchu,si to pak trochu odporuje,myslím že tam zas až tak velký rozdíl vliv teploty na díly motoru není. A katalyzátory jsou kapitola sama pro sebe,že? Kolich jich funguje jak má,kolik je náhrad,atd.,atd.. ATrunda taky pravdu v tomto má..
No a ještě by to chtělo katalyzátory,nebo egr.ventily pro kravičky atp.neb jejich hovínkaa zas mají nehorázný vliv na skleníkový efekt atd.,...atd. mir:
R 400 SDI 99

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Hombre » pon úno 25, 2013 13:35

white.lexus píše:na emise NO slouží přece katalizátor ..
Ano, ale jen třícestný katalyzátor. Takže jen u benzínových motorů.
U naftových se používá právě EGR systém a u novějších motorů EU4 a 5 už to nestačí a množství oxidů dusíku ve výfukových plynech se aktivně snižuje vstřikováním aditiva Adblue (močovina) před katalyzátor, kde se toto aditivum teplem přemění na čpavek a ten pak reaguje s oxidy dusíku, které se přemění na N2 a H2O.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18051
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Trunda » pon úno 25, 2013 13:46

.... no pak nechápu EGR ventily u benzínových motorů....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Hombre » pon úno 25, 2013 14:07

Trunda píše:.... ale jo Hombré, přínos to asi nějaký má.... ale na druhou stranu nelze tomu upřít dojem, že se to kolikrát přehání.... naprosto bych se nedivil tomu, že problém emisí je spíš záminka k tomu nutit výrobce k inovacím (investicím do vývoje a nové výroby) a zákazníky k nakupování aut splňujících normy... prostě klika k roztočení ekonomického kolotoče...
No pravda bude asi někde uprostřed, ale jednou se unie zavázala ty emise snižovat, tak je divné si myslet, že by teď někdo naschvál nutil výrobce k něčemu, co bylo rozhodnuto před dvaceti lety. A výrobci si sami zvolili, že budou preferovat naftové motory, protože měli vidinu větších zisků, no tak teď musí zase více investovat do snižování emisí....je to jejich volba.

U benzinových motorů to slouží k něčemu jinému - jednoduše řečeno: benzinový motor má nízkou účinnost hlavně díky škrtící klapce, která vytváří v sání podtlak a tím motor neustále brzdí. Pokud přimícháš do sání výfukové plyny, je možné vstřikovat stejné množství paliva při více otevřené škrtící klapce, protože tam se množství paliva řídí podle kyslíku, tak aby byl zachován stechiometrický poměr.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18051
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Trunda » pon úno 25, 2013 14:18

... myšleno atmosférický benzínový motor...
...... tím pádem ale takový motor musí mít samostatnou vývěvu pro posilovač brzd, protože nemá v sání dostatečný podtlak, ne?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Hombre » pon úno 25, 2013 14:34

Ne, i tak tam je dostatečný podtlak, to přimíchávání spalin je asi v poměru 1:10, takže ta klapka je otevřenější jen o něco a na vytvoření podtlaku v posilovači to stačí.

A i přeplňované benzínové motory mají klapku.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Venda 620 SDI
Příspěvky: 269
Registrován: úte led 05, 2010 12:09
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od Venda 620 SDI » úte úno 26, 2013 23:28

Ono s těma euro normama je to celkově sranda. Jezdím s kamionem a my ty normy řešíme fest. Jsou podle toho odstupňovaný sazby za dálnice, vjezdy do některých měst atd. Samozřejmě že cílem je jen roztočení ekonomického kolotoče, protože o ekologii jde jen na oko. Dřív dálkový tahač najel 2 miliony(ne Liaz), dnes sotva jeden. Energetická náročnost výroby tahače asi taky nebude zanedbatelná. Do výfuků se vstřikuje močovina- je její výroba a doprava ekologická? Mimochodem jezdím Scanií Euro 4 s EGR technologií(bez vstřiku močoviny) a toto auto by se dalo specifikovat jako šokově ekologické. Jede celý den bez zakouření, ale sem tam si tzv odflusne. Tzn že např při rozjíždění s těžkým nákladem vyplivne asi 5 metrový pruh sazí za který by se nemusela stydět ani tatra z roku raz dva... Jojo, dělá se to pro přírodu...
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4

Uživatelský avatar
white.lexus
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 04, 2010 23:48

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od white.lexus » sob bře 16, 2013 17:19

Tak nakonec jsem se rozhodl EGR zaslepit, mám to zaslepeny týden a co můžu říct je že se změnil chod motoru při volnoběhu a při rozjezdu na rychlostech 1 a 2. Předtím mi při volnoběhu kolísaly otáčky i když jen minimálně (při studeném startu), ale hlavně když jsem při volnoběhu sešlápl plynový pedál a hned pustil tak motor téměř chcíp, nyní žádné kolísání a když sešlápnem pedál žádné ,,téměř chípaní,, jde to čistě . A při rozjezdu na rychlostech 1 a 2 jako kdyby to šlo samo i bez plynu :) ale dál jsem pátral a zjistil jsem že časem se EGR ventil zanese nečistotami výfukových plynů a zasekne se buď v otevřené nebo zavřené poloze. EGR během volnoběhu má být v uzavřené poloze a nepropouštět výfukový plyny spatky. Nevím to určitě ale myslím že to je právě můj případ že mi při volnoběhu propouštělo výfukové plyny zpět a tím pádem to jakoby chcípalo. Možná když bude víc času EGR vyčistím nebo rovnou vyměním, odstraním záslepku a uvidím jak to půjde ;)
Rover 620 SDi Limited

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Blanking EGR SDi/ Zaslepení EGR SDi

Příspěvek od J0hny » sob bře 16, 2013 18:07

Jediný co vyčisti, je sání od toho nechutnýho sajrajtu, a nic neodzaslepuj! EGR je nesmysl :roll: V práci řešíme pořád nějaký problémy s EGRama i na novejch autech, sere to vždy a všude :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět