Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » stř dub 03, 2013 21:01

... jj, těsní se to motorářským tmelem.... ale to černé bude asi nějaký sajrajt, co tam nepatří....
Víc k tomu neřeknu, bo jsem motor zatím nikdy nerozebíral.... nicméně repasi motoru v Labuti jsem kdysi nechával dělat u jednoho pána v Kunštátě, který v té době byl vyhlášený v širokém okolí jako odborník na motory... a odvedl skvělou práci, protože od té doby má motor najeto nějakých 80.000 km a vše se zdá být v naprostém pořádku.... nikde nic nesákne a motor jede a jede :-)
Jinak těm nákupům u Rimmeru nelze nijak odporovat... všichni si přejeme, abys autu dopřál to nejlepší, takže ti nebudeme ani říkat, že se ledacos dá koupit levněji i tu :-D .... ne, takto budeš aspoň mít jistotu, že to není echt šmejd ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od 11AA » pát dub 05, 2013 19:25

Tak nemám žádné veselé zprávy. Někdo nejen že opravu motoru kdysi prasil silikonem, ale ještě navíc do kupéčka nacpal 14K4F - vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: vzek: atd.
Než jsem to zjistil, už je odvedeno dost práce, díly půjdou většinou vrátit, chjoo, kdybych nešel zítra do práce, šel bych se opít. Nicméně mám přes víkend čas přemýšlet co dál. Tak se pokusím nastínit možnosti, ještě jsem nic takového nemusel řešit, tak to třeba nebudou všechny:

1 - vrácení vozu původnímu majiteli - ne že by to teoreticky nešlo, ale prakticky si to nedovedu moc představit, a přes stávající potíže jsem si k němu již stihl vytvořit citový vztah (myslím kupéčko :-D ), nějaký telefonát asi proběhne, ale moc si od toho neslibuju
2 - pokračování v opravě stávajícího prasopsa - ne!!! jednak mám rád originály, a pak bordel v papírech, kdoví co na evidenčce, náhodou motor někomu ublíží a bude průser, ...
3 - upgrade na 1,8 VVC by Trunda - ne, jednak mu nechci kazit jedinečnost jeho vozu v čr, a taky to je moc dalších úprav, prostě ne!
4 - sehnat motor 16K4F - asi nej řešení, tady bych stejně asi investoval do generálky, tady bych ocenil případné nabídky, nebo dejte vědět kdyby jste o nějakém věděli
5 - určitě existujou i další, ale nyní mě nenapadaj
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » pát dub 05, 2013 20:30

... no je to hnus....
A tak teda na bloku je vyražený 14K4F?
16K4F seženeš v poho... možná se domluv s Lenhamem, ať ti doveze nějakou zachovalou z UK....
Určitě týpkovi zavolej a chtěj vysvětlení a slevu... ale asi bych to auto nevracel. Za ty peníze se stejně nedalo čekat to, že by to bylo v dobrém stavu....
Ale když už budeš nějaký motor shánět a budeš ho repasovat, tak bych možná přece jen udělal jeden tajný upgrade, který ve finále dělá docela dost a budeš mít otevřenou možnost dál ladit....
.... a to dát tam písty s ojnicema z 18K4F - udělat z toho tajnou jedna osmu ;-) Vložky, klikovka, všechno ostatní zůstává... časem tam můžeš dát hlavu s většíma ventilama, sání z VVC, atd. ....
Ten upgrade na VVC nebyl ani tak technicky náročný, ale spíš finančné... musíš mít motor, převodovku s poloosama, ECU, sání, výfuk a jednou tolik stojí papíry...
Chjo.... hlavně to ustoj.... držím palce ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od 11AA » pát dub 05, 2013 20:49

Jo, je tam vyraženo 14K4F. Nebylo na to dost dobře vidět, tak jsme chvíli doufali, že se jenom pletem, pak to mechanik špatně přečet, až jsme ho nakonec rozluštili a bylo to :cry: .

No s těma pístama z 1,8 to zní dobře, jen kde bych je já sehnal ... (trochu si to odporuje s tím, jak jsem psal že já to radši originál :) )

Taky mám prosbu: vzal bys mi na Otvírák na ukázku obal na střešní skla targy? Prochází občas nabídky na ebay, ale taky mě napadlo, že by mi je mohl ušít dvorní čalouník, tak, že bych je omrknul a případně nafotil.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » pát dub 05, 2013 20:57

Ty písty by ti Lenham sehnal určitě v poho..... http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-1-8-25- ... 5654c9976d http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-75-MG-Z ... 257c5277d3 ..... ceny jsou v poho... prober to s Lenhamem....
Když si vzpomenu, tak to klidně vezmu.... ale myslím že bys to měl fakt jednodužší to sehnat.... v anglii toho musí být hromady...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od AnderN » sob dub 06, 2013 0:08

:shock: :shock: :shock: Fuuuha, tak to koukám ... to mě mrzí, tohle by mě jakživ nenapadlo. Říkal jsem si, že to není kdoví jaká pecka, ale dlouho jsem K-series nejel a motor jinak šlapal normálně, tah celkem plynulý, tak jsem to dál nezkoumal. To je barbar ... tohle je normálně právní vada a nebyl by nejmenší problém mu to vrátit. Horší ten ztracený čas a jistě nemálo prostředků, co do toho už zahučely.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » sob dub 06, 2013 7:35

Nedlouho pre tim jsi ridil Labut, ale tak pravda, byla nalozena a jeli jsme v ni dva... Ale fakt, ze cloveka neco takoveho nenapadne... Je taky mozny, ze o tom ten prodavajici nevedel... Nicmene chce mu to hodit do xichtu a mel by cast penez vratit....
Ja bych 1.4ku asi poznal.... Kdyz sednu k rodicum do R25, tak musim na sedacce skakat, aby to trosku jelo... Jenze ja su zvyklej :-( ... No mrzi me to fakt... Ale zas treba Te to Jardo nakopne k realizaci nejakeho zajimaveho projektu ;-) K-Series je bomba skladacka a daji se realizovat skvele motory a nemusis jit nutne cestou jako ja......
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od 11AA » sob dub 06, 2013 8:57

Ač se to asi nezdá, jsem v podstatě klidná, nedobrodružná povaha, která se do větších akcí nerada pouštěla :D . Ovšem Rover mě do nich nutí stále víc, ať již dobrovolně, nebo ne. :wink:

Současný stav je tento (co jsem ještě večer stihl dohonit a přes noc vymyslet):
- ta 1,4 jde ven, blok se zkompletuje - takže ještě investuju do kroužků, hlava a rozvody se nechají v původním stavu (ventily jsou zabroušený, ale ty budou stejný do 1,6, tak se prohoděj), motor zůstane jako polotovar, připravený třeba pro Chucka, který příští měsíc dosáhne výročí s podobě 200000km (na tachu, jinak nevím).
- nový motor mám rozjetý na více místech - Jarek co vím, tak zrovna nemá, musí dovést a to bude trvat, otázkou je další investice do takového motoru, min. rozvody a těsnění. Mě se totiž teď docela zamlouvala prováděná repase v plánovaném rozsahu (kroužky, těsnění - všechna, gufera ventilů, gufera vačkové hřídele, zabroušení ventilů, proplach motoru, rozvody včetně kladky a pumpy, díky demontáži prohlídka vložek, pístů) kdy jsem věděl, že je motor bude prostě na 100% OK. To by mi dovoloval ale jen nákup nějakého neznámého motoru - jeden se rýsuje, včetně R416 za dobrou cenu (a kdosi tu sháněl světlý interiér).

Ty písty z 1,8 jsou na zvážení. Co to přinese? Nebude třeba víc namáhaná převodovka? Jinak, jak jsem říkal, v dílně připravujou i auta na závody a říkali, jak honí koníky, tak i 2mm na pr. pístů je podstatný rozdíl na dráze.

Jinak v dnešní době se tvrdí že je nejlepší investice do vzdělání, a dá se to hodnotit i tak, že jsem získal mnoho nových znalostí, které bych asi těžko získával jinak (na učení teorie jsem již příliš líný), ale tady to šlo tak nějak samo :-D .
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » sob dub 06, 2013 11:06

... správný přístup... motor navíc v záloze se hodí, kor když už budeš mít dvě auta, kam se dá případně v nouzi dát... taky to tak mám...
Pravda, s 1.8 už by to chtělo dát asi PG1, ale tak pokud bys s tím nejezdil na krev, tak by ta R65ka chvílu vydržela... ... Jinak je taky otázka, co tam máš ve skutečnosti za převodovku. Nejsem si těď jistý, ale asi by na ní taky někde měl být kód, podle kterého by se dalo zjistit, jestli je to původní... ale pokud ano, tak to s tou 1.4kou muselo jet docela mizerně... zas, jestli vezmeš celé auto na díly, tak to budeš mít aj s převodovkou... prostě raději si to taky ověř. Rozhodně ty čtyřkilo na díly uplatníš... aj třeba kvůli zadní nápravě, brzdám, atd.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od 11AA » stř dub 10, 2013 14:33

Motor je doma částečně na paletě, částečně po krabičkách.

Obrázek
Obrázek

Jinak se odhalili další závady:
- totálně sjetá spojka, na nýty, protože je trochu vůle na náboji, zřejmě budu muset investovat do celého kotouče, ložisko je po smrti - přes tyto zásadní vady fungovala natolik, že jsem absolutně nečekal, že bude v takovém stavu.
- pravý silentblok motoru je utržený - jasná výměna
- gufera na převodovce (vstupy poloos) tečou jak dunaj - výměna
- čerpadlo posilovače řízení teče dost na to, abych ho řešil teď, než dostanu nový motor
- převodovka - podle toho, jak je od oleje, asi rosí i kolem ovládání (jak se tomu správně říká?) - co obnáší rozdělání, výměna ložisek a přetěsnění?
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » stř dub 10, 2013 15:20

... detailněji odpovím ti večer.... nicméně vidím to tak, že bys fakt nejlépe udělal koupit to celé auto na díly a vzal z něj motor, převodovku aj s poloosama.... ten utržený silentblok je klasika.... měl jsi přes ten úchyt na něm takový ten jistící drát, který zamezuje vytržení?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od 11AA » stř dub 10, 2013 18:42

JJ, těším se :wink:

Motor mám domluvený u Lenhama (měl jsem to tak udělat hned na začátku a vyšlo by mi to levněji, než teď - původně jsem to s ním debatoval už mezi prohlídkou a konečnou koupí auta).
Podle těch ostatních závad to vypadá na totální vrak, ale (a Ondra mi to asi potvrdí) prohlídka a projížďka kromě tedy toho, že motor bere olej nenaznačovala nic kritického. Doufám, že je to tím, že je podvozková část v "nejlepším" pořádku (ještě jsme ho nekontrolovali), a proto byl pocit z jízdy tak dobrý, řazení fungovalo přesně, ...

Teď mám zhruba 2 měsíce, než Jarek doveze a připraví motor. V tom čase bych chtěl pořešit vše co s ním souvisí (posilovač, silentbloky, převodovku, spojku, ...).
Původní majitel se zachoval jako CHlap (s velkým CH). Domluvili jsme se na částečné kompenzaci, za ilegální motor, která pokryje zhruba 50% nákladů na práci, díly se podařilo vrátit.

To další auto na ND asi vezmu, i když motor nevyužiju, přece jenom na každé autě jsou nějaké společné díly.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » stř dub 10, 2013 20:43

- spojka a převodovka plus poloosy jedno jest - doporučuju, jestli vezmeš to auto na díly, tak přendat to z něho... nemusíš na to hned sáhnout a druhou převodovku si necháš na později na zrepasování. Navíc jak jsem říkal, ověř si jestli ta stávající je z 1.6 nebo 1.4 - rozdíl tam je a se špatnou převodovkou by to jelo divně - hrabal bys a na dálnici bys točil zbytečně moc otáček...
- čerpadlo posilovače - když vezmeš to auto na díly, tak ho před tím projeď - nesmí se z místa čerpadla ozývat bzučení a posilovač musí zabírat i při volnoběhu při zahřátém motoru.... sic čerpadlo by ti asi zánovní Lenham dodal. Bohužel s tou repasí to vypadá čím dál tím nereálněji.... :-(
.... jinak ta repase převodovky se spojkou a prací to je takových cca 10 tis. plus mínus... ložiska něco stojí a spojku zrovna v případě Coupé je lepší vzít nějakou lepší (aspoň LUKa)....
... tož tak :-) .... však ptej se ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od 11AA » ned dub 14, 2013 18:31

Jak mám poznat, co je to za převodovku, když štítek je už asi dávno pryč? Umyl jsem ji, ale kromě označení odlitků na ní žádný jiný kód není.
Obrázek

FOTOGALERIE
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke

Příspěvek od Trunda » ned dub 14, 2013 19:22

... Jaj.... No tak budto rozdelat a spocitat zuby tusim na diferaku no a nebo si vypocitat pomer otacek vstupu ku vystupu a zkusit tocit...
Jinak omlouvam se, zapomnel jsem ti dovezt ukazat ten vak na skla... Tak snad priste....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět