Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Odpovědět

Průzkum

Modul do jednotky tak, jak je, mi vyhovuje.
11
65%
Chtěl bych modul s montáží na kabeláž.
2
12%
Chtěl bych modul s jiným způsobem montáže (více v diskuzi).
0
Žádná hlasování
Modul nechci, protože se ho "bojím" mít v autě.
0
Žádná hlasování
Modul nechci, protože jeho funkčnost nepotřebuji.
4
24%
Modul nechci, protože jiný důvod viz. diskuze.
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » stř bře 23, 2016 23:16

Tak tedy jsme se přeci po 17ti letech dočkali :-D a oficiálně tu máme nabídku možnosti získat ...

Rover 75/MG ZT - modul komfortního blikání/trojbliku/tripplingu

... verze (a), určený pro montáž do jednotky světel tzv. LCM (Light Control Module).

Modul trojbliku umí následující:
  • Po krátkém namáčknutí páčky směrových světel se spustí "trojblik".
  • Po delším namáčknutí (delším jak doba půlky prvního bliknutí) funguje blikání pouze a jenom po dobu namáčknutí (aretace) páčky.
  • Opětovné namáčknutí páčky do stejného směru ukončí právě probíhající "trojblik".
  • Modul umožňuje nastavení toho, co se má dít po namáčknutí páčky do opačného směru již zahájeného "trojbliku". Nastavení se provádí namáčknutím páčky 5x na levou stranu v rámci cca 3s (samozřejmě se zastaveným autem).Režimy jsou dva a umožňují:
    a) Po namáčknutí do opačného směru se pouze ukončí původní "trojblik".
    b) Po namáčknutí do opačného směru se přeruší původní "trojblik" a zahájí se "trojblik" do opačného směru.
  • Modul umožňuje nastavení toho, jestli "trojblik" znamená 3, nebo 4 bliknutí :-) Nastavení se provádí namáčknutím páčky 5x na pravou stranu v rámci cca 3s.
Další vlastnosti modulu jsou:
  • Modul je řešený tak, že nemůže dojít k tomu, aby se při přepnutí z jednoho směru do druhého naráz rozsvítily obě strany.
  • Modul pro počet bliknutí nepoužívá časovač, ale jednoduše počítá skutečná bliknutí. Nehrozí tedy náhodný počet bliknutí.
  • Modul je jednoduché konstrukce jednak kvůli velikosti, ale i kvůli snížení možnosti nějaké vlastní závady. Maximum funkčnosti je řešeno programem a mikroprocesorem.
  • Konstrukce, umístění a zapojení modulu v jednotce světel je provedeno tak, aby minimalizovalo možnost nějakého zkratu, nebo jiného poškození.
Montáž:

Modul trojbliku se montuje přilepením na spodní stranu tištěného spoje jednotky světel a napájením šesti drátků na šest bodů. Montáž dle návodu v obrázkové podobě, zvládne kdokoli, kdo má zdravé oči, jistou ruku a již někdy pracoval s pájkou :-) A kdo si na to netroufne, bude mít možnost si domluvit montáž osobně u doporučených členů klubu, nebo zasláním samotné jednotky k montáži. Případně si sám domluví montáž u někoho, komu nebude mít obavu montáž svěřit.

Aktuálně si lze montáž domluvit u Trundy (Hranice na Moravě), Alzafira (Ostrava), Mirda (Olomouc). Zprostředkuji při objednání modulu.

Cena:

Aktuálně nabízíme modul pouze zde a to k odkoupení za cenu 1500 kaček.

Jak objednat:

Prosím, pište mi do SZ rovnou s informací jaký způsob předání a montáže upřednostňujete (lze předat i na srazech).

Jak to vypadá:
P3251209_small.png
P3251226_small.png
P3251227_small.png
P3251278.JPG



... další informace budu doplňovat do tohoto příspěvku a informovat o tom, že byly informace doplněny. Diskuze je otevřená a názory nás zajímají ;-) Můžete využít i hlasování, pokud se nechcete více vyjadřovat.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » čtv bře 24, 2016 22:32

Aktualizoval jsem fotku modulu.
Děkuji za účast v hlasování...
Pravděpodobně se mezi vámi najdou tací, kterým by byla více sympatičtější verze modulu pro montáž na kabeláž.
Situace je taková, že i tuto variantu modulu (b) máme odladěnou a připravenou do výroby. Zatím si ale nejsme jisti dostatečnou poptávkou, proto s touto verzí ještě chvilku počkáme. Jde i o to, že s Alešem doporučujeme a preferujeme verzi (a) a to z několika důvodů. Jednak montáž je mnohem příjemnější a jednodušší. Modul do jednotky má zhruba polovinu součástek a což logicky znamená menší pravděpodobnost závady :-D Navíc montáž na kabeláž velice těžko provézt tak, aby napojení na kabely bylo opravdu spolehlivé. To zajistí pouze pájený spoj.
Každopádně, bude-li o tuto variantu zájem dejme tomu v množství větším jak 10 kusů, pak je prostě vyrobíme. Proto, prosím, kdo má opravdu o verzi (b) zájem, hlasujte ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » pon dub 11, 2016 21:33

První moduly putují k novým majitelům - něco namontováno do auta, něco poštou do jednotky a něco bude svépomocí. S přípravou instalačního manuálu finišuji ;-)
P4091522.JPG
P4091532.JPG
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » úte dub 12, 2016 22:11

Do úvodního příspěvku v povídání o montáži přidán odkaz na první verzi návodu k instalaci http://roverclub.cz/bb3/download/file.php?id=6164
Také jsem aktualizoval seznam lidí, u kterých si lze domluvit montáž modulu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od AnderN » stř dub 13, 2016 21:56

Přátelé, modul je od neděle v autě a zatím mi neshořelo :D Naopak funkce je přesně taková, jak je deklarováno. Po montáži do jednotky světel a zapojení do auta bylo dle návodu provedena pouze změna nastavení přerušení trojbliku z "blikat přestane" na "bliká na druhou stranu".

Montáž byla kapku adrenalin, jelikož jsem až na místě zjistil, že se na LCM provádí také destruktivní změny a náhradní jednotku, ještě k tomu spárovanou s autem, člověk zpravidla v kufru nemá. Naštěstí se montér Trunda svou chirurgickou rukou trefil (dohlížel jsem, aby se předtím neládoval slivovicí) a přeťal tu správnou tepnu ;) Nakonec bylo provedeno i zalakování provedených spojů, takže výsledek vypadá velmi profesionálně.

Pokud někdo váháte, zda trojblik ano nebo ne, tak jednoznačně doporučuji. Vaše auto zase o pár let omládne.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od roverix » stř dub 13, 2016 22:45

Chtěl jsem ten dotazník vyplnit, ale ani jedna z odpovědí mi nevyhovuje!. Asi takto: Až někdy budu řídit auto, které má trojblik, je možné, že ho budu nutně potřebovat,
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » pát led 13, 2017 9:52

Zima, mnozí z Vás mají své leštěnky uložené ke spánku a tak dobrá příležitost k tomu jim (sobě) nadělit na novou sezónu ždibet komfortu navíc ;-)

Prostě a jednoduše se připomínám, že máme stále na skladě cca 5 kusů k okamžitému odběru/montáži a není problém případně další vyrobit.
A taky bych chtěl ujistit, že způsob montáže zasláním jednotky ke mě a pak zpět se již několikrát osvědčil a lze to realizovat v rámci jednoho pracovního týdne ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 25, 2017 12:56

I sem dávám info, že odjíždím do Brna na Mezinárodní Rover/MG sraz 2017 a beru sebou 6 kusů modulů trojbliku pro Rover 75/MG ZT. Budu mít sebou i nářadí potřebné pro montáž, ale to si schovávám spíše pro případné zájemce ze zahraničí ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

BenjaminUO
Příspěvky: 84
Registrován: pát čer 23, 2017 9:49

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od BenjaminUO » úte srp 08, 2017 8:53

Tímto bych chtěl poděkovat Trundovi za montáž trojbliku. Dělá to přesně to, co má. Jsem velmi spokojený mir: Od nákupu auta mi to trochu chybělo, jelikož jsem na to zvyklý ze svého druhého vozu a občas bylo otravné, že jsem musel přepínat nebo jsem si blikl pouze jednou. Teď je vše, jak má být :wink: Zatím mám nastavený čtyřblik a přepínání do druhého směru. Nastavení je velice jednoduché a uživatelsky přívětivé a dá se kdykoliv změnit. Nejdříve mi Trunda rozchodil tempomat a nyní mám od něho i trojblik, obě věci dost aktivně používám a v Toureru si je užívám. Jen doporučuji car:: car:: Benjamin

viewtopic.php?p=136321#p136321
Rover 75 2.0 CDT Tourer MY2002

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » úte srp 08, 2017 15:04

Honzo i Tobě ďekuji. Bylo mi ctí Ti pomoci s vylepšením jinak nádherného kousku. V jednotce jsi neměl žádnou oxidaci, což značí to, že auto bylo udržované v suchu a s fugujícimi odtoky. Tomu odpovídá i velice zachovalé čalounění.
Tak ať čtyřblik slouží k radosti ;-)

Pro ostatní jen info, že mám doma ještě pět kusů skladem ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » ned kvě 12, 2019 13:59

Někteří víte, že vývoj modulu trojbliku jsem sám za sebe definitivně neuzavřel :-)
Našli se asi tři jedinci, kteří měli s modulem problémy a to takové, že se jim občas stávalo, že se jim při zaaretování páčky do nějakého směru samovolně spustila přenastavovací procedura. Michal to vyřešil s Alešem formou výměny za modul bez možnosti nastavení. Jendovi se problém objevil snad jednou, ale prohodil jsem si s ním páčku a tu jeho jsem vyčistil a dal k sobě. Problém se neobjevil. Pak i BenjaminUO to řešil se mnou osobně a spolu jsme to u něj vyřešili tak, že jsem mu dal svoji (Jendovu vyčištěnou) páčku a on mi dal jeho vadnou. Správná volba, protože problém se u mě dost často projevoval a tak mě to po dvou letech dokopalo k tomu, že jsem si pořídil osciloskop, druhou páčku od Roverixe a dnes jsem se konečně dokopal k tomu zjistit, kde je zakopaný pes.
23370CA1-2495-41EF-AF96-4814EBE35F0E.jpeg


Páčka zcela evidentně generovala falešné impulzy při aretaci. To způsobovalo pomatení modulu, který si myslel, že se páčka namáčkla několikrát a spustil přenastavovací proceduru pro daný směr. Páčku jsem několikrát rozebral, vyčistil uvnitř plošky a kontakty přepínače. Promazal, propájel, ale v případě této páčky se problémy objevovaly dál.
Dnes jsem připojil osciloskop a ejhle... takto vypadal signál na mé páčce:
56FC070C-0F96-4EAF-A5CE-86839FC84959.jpeg
... a takto na páčce od Roverixe:
4BCB610C-025F-4F01-BD05-BBBF5CCDAF58.jpeg
Vadná páčka tam má po poklesu napětí takové špičky. To jsou momenty, když jsem páčku z namáčknutého stavu domáčkl do aretace. Prostě tam dochází k chvilkovému rozpojení kontaktů a tedy falešnému signálu přerušení. Páčka od Roverixe tam nic takového nemá a i sestupné a vzestupné hrany jsou mnohem kolmější a bez zákmitů okolo (to na těchto grafech tolik vidět není).

Šel jsem tedy laborovat, která část páčky je ta zlá. Zkoušel jsem různé kombinace mechanismu páčky/desky tišťáku/spínacích kontaktů. A jako největší zlo tam vyšel můj spínací kontakt v kombinaci s mou deskou. Kontakty jsou proti druhé páčce víc sjeté do plocha. Možná jsou i unavenější a ne tak předpružené a v kombinaci s nějak ojetými ploškami na desce to při mechanickém zákmitu při zaaretování asi ztratí kontakt.

Tedy, do své páčky (s ovládáním palubáku) jsem dal spínací kontakty z Roverixovy páčky. A dal jsem tam i jeho desku, na kterou jsem jen přepájel dva piny konektoru pro spínač ovládání palubáku. Složeno, namontováno, proměřeno a výsledek vynikající. Problém se mi zatím neobjevil a i oscilogram potvrzuje krásný čistý signál ;-)
Teoreticky bych mohl kontaktovat kolegu Aleše, jestli by v programu zkusil lépe ošetřit vyhodnocení signálu proti tomuto problému. Ale vzhledem k tomu, že jsme výrobu pozastavili a zájem není nijak valný (měl jsem zájemce z všech možných koutů Evropy, ale kvůli problémům jsem se rozhodl si nekomplikovat život a za hranice moduly nedistribuoval), tak ho s tím asi už obtěžovat nebudu.
Každopádně asi 5 modulů mám ještě k dispozici.

Co z toho plyne?

Má-li někdo s trojblikem problém, ať se mi ozve. V první fázi lze páčku vymontovat, rozdělat, očistit jemným šmirglem kontakty a plošky a namazat. Další varianta je pořídit druhou páčku. Nevadí, že bude v jiném provedení (s/bez palubáku), protože to lze nakombinovat. Možná, že se někomu doma válí páčka vyhozená kvůli tomu, že jí nedržela aretace. Z takové páčky lze použít právě tu část, která bude v páčce s velkou pravděpodobností v pořádku.

Můj odhad problémového/neproblémového nasazení modulu trojbliku je 1/6.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1469
Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od michal.lom » pon kvě 13, 2019 19:37

Jak píšeš, veliteli - mám to bez možnosti nastavení,, 4 blik, protože naše auta blikaj rychlejc než okolní a maximální spokojenost. Kdybys to sem napsal, ani si nevzpomenu, že tam mám něco navíc. Vlastně jo. Když vlezu do Lenky 75, tak je mi divný, že to netrojbliká... a modul tam nechce...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue

Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Trippling/trojblik - Rover 75/MG ZT

Příspěvek od Trunda » pon kvě 13, 2019 19:45

Asi si budu muset s Lenkou promluvit ;-) .... doufám, že letos bude lepší příležitost jak loni ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět